Avatar billede martinpurdy Nybegynder
29. april 2009 - 14:40 Der er 1 løsning

Rettigheder på filer downloadet med ftp.exe

Hej med jer

Jeg har et problem med nogle fil-rettigheder på nogle filer jeg downloader med et ftp script, som jeg kører med taskscheduleren.

Scriptet fungerer sådan set fint nok, men de filer jeg henter ned, får ikke rettigheder efter det bibliotek de bliver lagt i, hvilket betyder at brugerne ikke kan åbne filerne.

eks:
scriptet henter en ordrefil ned og lægger i et bibliotek hvor Domain users har læserettighed.
Problemet er bare at den fil jeg henter ned får sine egne rettigheder hvor det kun er den bruger der har hentet den og administrators der kan læse den.

Kan man sætte rettighederne på en fil med en batch kommando eller er der noget andet man kan gøre?

Martin
Avatar billede martinpurdy Nybegynder
29. april 2009 - 16:11 #1
Fandt selv ud af at jeg kunne bruge cacls kommandoen, og så tildele rettigheden efterfølgende.

Det bedste havde dog været hvis jeg kunne have slettet den ACL der kommer på filen, så den fik sine rettigheder fra dir'en, men det kunne jeg ikke lige finde.