Avatar billede hav0k Nybegynder
29. april 2009 - 10:24 Der er 5 kommentarer

Hvilken SATA controller til Aspire One D150?

Jeg er ved at lave en slipstreamed udgave af xp (vha. nLite) til at installere på min Acer Aspire One D150, og forsøger at integrere Intel Matrix Storage Manager (SATA driveren) i min installation, så jeg kan bruge AHCI. Der dukker imidlertid 13 forskellige versioner af controlleren op i nLite, når jeg har valgt driveren. Fx "ICH7M/MDH SATA AHCI controller" osv. Hvordan finder jeg ud af hvilken en der er den rigtige?

-Elias
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 10:28 #1
Kan du ikke bare slipstreame alle driverne til din XP CD?
Avatar billede hav0k Nybegynder
29. april 2009 - 10:29 #2
Kan man det? det vil ikke skabe problemer? Har ikke prøvet det før...
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 10:32 #3
#2 Nej det burde det på ingen måde gøre, så finder den selv driveren den skal bruge...
Det vil dog tage den en smule længere at loade alle drivere ind, i starten af installationen, men du overlever nok ;)
Avatar billede hav0k Nybegynder
02. maj 2009 - 13:46 #4
det virker nu, så mange tak for hjælpen og smid gerne et svar :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. maj 2009 - 15:39 #5
Det var så lidt :)