Avatar billede warberg78 Nybegynder
28. april 2009 - 23:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kombinere forskyning/offset og Adresse/address funktionerne

Funktionen

=FORSKYDNING(Development!O62;'Master Data'!$H$2;0;1;1)

fungerer perfekt men jeg skal have Development!O62 erstattet med en adresse som er:

=ADRESSE(62;'Order Processing'!C3+1;;;"Development") som korret returnerer Development!O62

men sætter jeg dem sammen til:

=FORSKYDNING(ADRESSE(62;'Order processing'!C3+1;;;"Development");'Master Data'!$H$2;0;1;1)

så får jeg fejl, hvorfor??
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2009 - 12:45 #1
Prøv med:
=FORSKYDNING(INDIREKTE(ADRESSE(62;'Order Processing'!C3+1;;;"Development"));2;0;1;1)

mvh
Hans
Avatar billede warberg78 Nybegynder
29. april 2009 - 16:59 #2
Den foreslående løsning af dkhanknu virker men formelen ændrer sig
automatisk fra det foreslåede:

=FORSKYDNING(INDIREKTE(ADRESSE(62;'Order Processing'!C3+1;;;"Development"));'Master Data'!$H$2;0;1;1)

Til:

=FORSKYDNING(Development!O63;'Master Data'!$H$2;0;1;1)

Som selvfølgelig også var ønsket, men den er jo ikke længere dynamisk da den har fjernet referencen til feltet "'Order Processing'!C3" i min adresse-funktion, og derved kan jeg ikke bruge den, men er der andre muligheder?
Avatar billede warberg78 Nybegynder
29. april 2009 - 17:42 #3
Jeg har valgt at erstatte alt ovenstående med formelen:

=INDEKS(Development!A62:BA116;SAMMENLIGN('Weekly Report'!B15;Development!A62:A116;0);'Order Processing'!C3-1)

Som løser mit problem med at kolonnen SKAL være en reference til et nummer, men takker dkhanknu for buddet og som var det umiddelbare svar på mit spørgsmål, så det giver selvfølgelig points, så send venligst et "svar"
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2009 - 08:34 #4
Jeg burde sikkert vide det, altså det der med "svar", men jeg ved faktisk ikke, hvad man skal gøre. Jeg troede bare man kunne foreslå en løsning og dermed færdig. Hvor kan man læse om "almindelig opførsel" på denne side?

Hans
Avatar billede warberg78 Nybegynder
30. april 2009 - 17:11 #5
Når du skriver et indæg, så er der normelt en markering i "kommentar" (se lige ovenover den boks hvor du skriver dit indlæg), men marker lige "svar" og så bare skriv et eller andet, så kan jeg nemlig give dette svar points, da man ikke kan give points til en "kommentar"
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2009 - 18:18 #6
OK, her er den så igen, selvom du ikke lunne bruge den :-)
=FORSKYDNING(INDIREKTE(ADRESSE(62;'Order Processing'!C3+1;;;"Development"));2;0;1;1)