Avatar billede fidusen Nybegynder
07. juli 2001 - 15:21 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Autosluk PC\'en (BIOS-indstilling?)

Hej eksperter

Jeg har lige fået nyt bundkort og nyt kabinet, og nu vil jeg gerne have, at min computer automatisk slukker, når jeg har lukket computeren inde fra Win98.
Hvad gør jeg?
Jeg regner med at det er en indstilling i BIOS\'en...?
If so - hvad hedder den så?

- FiDuSeN -
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. juli 2001 - 15:28 #1
Jeg mener du skal gå ind i Kontrol Panel også Strøm Instillinger.. også skal du sætte ngoet der hedder APM til!
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 17:07 #2
Noget i bios under powesup. andre instillinger under egenskaber for skrivebord/ pauseeskærm/strømforsyning
Avatar billede fidusen Nybegynder
07. juli 2001 - 18:04 #3
Jeg tjekker lige når min comp er færdig med defragmentering...
- FiDuSeN -
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 20:18 #4
defragmentering skulle da ikke gerne tage mere en max en ½ time hvis du bruger Powerdefrag lite. ;o)
Avatar billede fidusen Nybegynder
07. juli 2001 - 21:32 #5
Jeg faldt lige i staver over et spil ReVolt... hmm... Man kan kun sætte sin skærm på strømsparing mm. inde fra Windows, men jeg prøver lige at boote og gå ind i BIOS\'en og tjekke. 2 sec...

- FiDuSeN -

PS: Det der Powerdefrag Lite er jeg ikke helt bekendt med...?
Avatar billede fidusen Nybegynder
07. juli 2001 - 21:49 #6
Jeg har tjekket ALT efter i BIOS\'en og kunne ikke finde noget!
Så læste jeg manualen til mit bundkort og den sagde også at jeg skulle bruge APM (Advanced Power Management), og at det ville være installeret automatisk sammen med Win98. Den sagde (ligesom jer) at jeg skulle gå ind i \"Egenskaber for strømstyring\" i kontrolpanelet. Der er intet der kommer i nærheden af APM...
hmm...
Det ser ud til at jeg er lidt fucked, men jeg prøver at lade dette spørgsmål stå åbent og se om der kommer flere ideer...
Står der noget om APM i jeres \"Egenskaber for strømstyring\"?
- FiDuSeN -
Avatar billede teles.de Nybegynder
08. juli 2001 - 16:17 #7
mmmmmmmmm din strømforsyning er det ATX,, eller AT
fordi nogle systemmmer har både \"AT\" og \"ATX\" mulighed på bundkortet, men for det kan lade sig gøre skal din strømforsyning være \"ATX\" hvis det er problemmet har jeg en du kan købe....

MVH::: Teles.de
Avatar billede mufoxe Nybegynder
13. juli 2001 - 11:54 #8
I BIOS skal du slå APM eller ACPI til. Betegnelsen afhænger af hvilket bundkort, du har.
Avatar billede fidusen Nybegynder
02. august 2001 - 16:37 #9
Hejsa igen
Undskyld ventetiden. Jeg skulle lige en måned til USA med familien.
Min strømforsyning understøtter ikke ATX. Det må blive en fremtidig computer...
Jeg er lige kommet hjem fra rejsen, så jeg er pænt træt. I får alle lidt point. Jeg håber ikke der er nogen, der er utilfredse.
Tak for hjælpen
- FiDuSeN -