Avatar billede millionairemike Nybegynder
27. april 2009 - 16:25 Der er 15 kommentarer

ntoskrnl.exe + NTLDR hjælp? - på bærebar

Hej Experter

Unskyld hvis mit spørgmål er lidt tvetydigt, jeg prøver at forklare.

Mit første problem var det her:

"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovennævnte fil."

Så jeg fulgte nogen råd i denne her tråd:

"Ntoskrnl.exe hjælp?"

med

fixboot
fixmbr
bootcfg /rebuild

Den HDD jeg har på bærebaren (hvor problemet er) havde jeg lavet en partition på så der var "2" HDD, hvor der så var Windows på den ene, og film musik, og alt muligt på den anden

SÅ nu når jeg Tager Windows Cden ud og booter fra HDD'en kommer der ikke et Ntoskrnl.exe problem op, nu står der

"NTLDR Is missing
Press Ctrl+Alt+Del to restart"

Så nu ander jeg slet ikke hvad jeg skal gøre ??

Håber der er noget hjælp derude.
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. april 2009 - 16:28 #1
Prøv at følg denne guide:
http://www.helgec.dk/ntldr.html
Avatar billede millionairemike Nybegynder
27. april 2009 - 16:57 #2
Så har lige fulgt guiden, men den giver stadig det samme problem :(
Avatar billede millionairemike Nybegynder
27. april 2009 - 17:09 #3
Jeg har også prøvet denne her guide

http://www.it-artikler.dk/2008/02/04/ntldr-is-missing/

Men den siger stadig NTLDR i missing
Avatar billede millionairemike Nybegynder
27. april 2009 - 17:16 #4
Jo nu siger den at den mangler boot.ini.. hvordan får jeg den over ?
Avatar billede millionairemike Nybegynder
27. april 2009 - 17:20 #5
Nu skriver den

"invalid Boot.ini File
Booting from C:\Windows\
NTDETECT Failed"

Har du nogen ide ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. april 2009 - 18:26 #6
Avatar billede millionairemike Nybegynder
27. april 2009 - 18:40 #7
Når jeg når til at skal skrive Bootcfg /rebuild

skriver den:

Scanning all disks for windows installations.

PLease wait, since this may take a while

Error: Failed to successfully scan disks for windows installations.
This error may be caused by a corrut file system, which would prevent bootcfg from successfully scanning. use chkdsk to detect any disk errors.

Note: THis operation must complete successfully in order for the /ADD or /Rebuild commands to be utilized.

hvad skal jeg så gøre ?
Avatar billede millionairemike Nybegynder
27. april 2009 - 18:51 #8
Jeg sidder på biblioteket, og der er 10 min til de lukker

så hvis der ingen der svare inden der, skreiver jeg først i morgen.
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. april 2009 - 18:53 #9
Download, installer og brænd en Ultimate Boot CD:
http://www.ubcd4win.com/downloads.htm

Derefter så booter du på denne cd, og går ind i start og finder Registry Restore Wizard, vælger dit Windows (C:\Windows), et restore point osv...

Du må lige sige til hvis du får problemer undervejs...
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 20:54 #10
Vedr. www.helgec.dk/ntldr.html skriver du "Så har lige fulgt guiden, men den giver stadig det samme problem :( "

Har du også prøvet den indskudte bemærkning herunder som er saxet fra guiden

>>>>Download og brænd INSERT, guide her -> start "gparted" guide her -> højreklik på din systempartition -> vælg menuen "flags" -> Se til at der er et  flueben i feltet "boot" ellers skal sætte et, afslut "gparted" hvis fluebenet manglede var det sikkert årsagen til at computeren ikke ville boote, genstart uden cd<<<<
Avatar billede millionairemike Nybegynder
28. april 2009 - 14:50 #11
#9

Jeg sidder på et bibliotek, tror ikke de har brænder her, kan det ikke lade sig gøre at boote fra en usb Disk ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 15:07 #12
#11 Jo det burde det gerne være...se evt her:
http://ubcd4win.com/forum/index.php?showtopic=9630

Eller søg selv efter "ubcd4win usb"
Avatar billede millionairemike Nybegynder
28. april 2009 - 15:08 #13
jeg tjekker den lige..
Avatar billede millionairemike Nybegynder
28. april 2009 - 15:24 #14
Build UBCD4WIN as you normally would. If you plan on using the windows recovery console make sure Multiboot is turned on and the recovery console option is enabled.

Hvad betyder det helt præcist ?
Avatar billede millionairemike Nybegynder
28. april 2009 - 15:42 #15
Jeg kan heller ikke installere UBCD4WIN, da jeg skal være logget på som systemadministrator for at kunne installere programmet<

Det var dog irriterende :(..