Avatar billede buck Nybegynder
27. april 2009 - 16:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan C5 modtage OIOXML fakturaer?

Kan C5 indlæse leverandørfakturaer i OIOXML format out-of-the-box?

hvad skal der evt til af plugins for at dette er muligt?
Avatar billede mariaf Juniormester
27. april 2009 - 18:42 #1
Nej, ikke som standard. Hvis du er interesseret, så har jeg lavet en løsning, der kan og som kører hos kunder. Den er dog kombineret med indlæsning af prisfiler, avancemodeler og en del ekstra funktionalitet på projekt.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
28. april 2009 - 09:09 #2
Truelink har også lavet en løsning, hvor du køber et EAN nummer af dem (hvis du ikke allerede har sådan et).
Herefter er det noget automatik til C5, der gør det muligt at importere filen.

Det smarte ved denne løsning er, at alle kan sende OIO til dig, også selvom man ikke nødvendigvis har et EAN nummer fra staten.
Avatar billede mariaf Juniormester
28. april 2009 - 22:42 #3
EANnummer forbeholdt det offentlige. Virksomheder skal anvende deres CVR nr og tilmelde sig ordningen med det.

Brug Nem Handel. Det er gratis, go du kan både sende og modtage xml-faktura.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
29. april 2009 - 08:29 #4
maria, kan NemHandel også modtage OIOXML fakturaer, hvis man er en privat virksomhed?
Som jeg ser det på deres hjemmesiden, er det hverken muligt at bruge CVR i stedet for EAN, eller på nogen måde modtage OIOXML fakturaer?
Er dette "skjulte" features, og har du erfaring med det?
Avatar billede buck Nybegynder
29. april 2009 - 09:30 #5
tak for jeres svar omkring C5.

som leverandør ku det være rart med en oversigt over hvilke ERP der understøtter NemHandel, så vi ku rådgive kunden direkte om muligheder uden at de første ska ha fat i deres systemleverandør.

vedr. NemHandel, så er det muligt at udveksle OIOXML mellem private virksomheder.

der er en XML tag, BuyersReferenceID som angiver modtageren af det dokument der skal sendes gennem NemHandel.
Den har en attribut SchemeID="EAN". Denne sættes blot til CVR eller SE istedet. Har ladet mig fortælle at begge dele skulle virke, har dog ikke testet selv.

Det med at NemHandel er gratis, har fået en lille ridse... for DanID har indført et gebyr på 161,- for oprettelse af det funktionscertifikat der skal benyttes til NemHandel programmet.
Småpenge, men en principiel irritation, for så kan jeg jo ikke sige til kunden at det er helt Gratis.
Certifikatet gælder 2 år, og jeg ved ikke om det også koster gebyr at forny certifikatet.
Avatar billede mariaf Juniormester
29. april 2009 - 15:28 #6
Nem Handel er jo heller ikke mere gratis, hvis man skal betale sin levererandør for at opsætte mailadresser eller til at installere klienten. Det gratis dækker at det er gratis at sende og modtage filerne.