Avatar billede phiber84 Nybegynder
27. april 2009 - 14:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af com objekter i visual studio 2008

Hej.

Jeg er ikke en haj til programmering, men da jeg brugte visual basic 6.0 var det ikke noget problem at tilføje et com objekt til min toolbox. Der valgte jeg det bare i referencer og så sad det i toolboksen.

Men i visual studio er det ikke helt så let, eller måske overser jeg noget, for når jeg f.eks vælger winsock controllen, så kan jeg ikke finde den i min toolboks og tilføje den til projectet.

Kan nogen af jer fortælle hvordan jeg bruger det skidt, når jeg har valgt det i referencer?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2009 - 18:35 #1
Du kan ihvertfald altid kode det manuelt:

Dim o As X = New X

Men hvofor vil du bruge en WinSock COM komponent i VB.NET ????

(.NET har glimrende netvaerks muligheder indbygget)
Avatar billede phiber84 Nybegynder
27. april 2009 - 21:33 #2
Det er ikke net.. Jeg bruger visual studio 2008 hvor jeg så vælger visual basic project.. Men det er slet ikke som i visual basic 6.0
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2009 - 21:39 #3
Et VB projekt i VS 2008 er .NET !

Og helt rigtigt VB.NET (VB 2008) er slet ikke som VB6.
Avatar billede phiber84 Nybegynder
27. april 2009 - 21:45 #4
Nej tak, det har jeg fundet ud af.. Men så er det derfor jeg næsten ikke fatter noget af det.. hehe
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2009 - 02:36 #5
Har du brug for nogle tips til bruge af System.Net og System.Net.Sockets namespacene i VB.NET ?
Avatar billede phiber84 Nybegynder
28. april 2009 - 19:17 #6
Nej, men jeg kontakter dig hvis det er. Og tak for hjælpen, det satte en del ting på plads :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 18:34 #7
All set ?