Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 11:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg skygger på Rounded Rectangle som Shape layer

Hej,

Jeg bruger Adobe Photoshop CS3.

Når jeg laver et 'Rounded Rectangle' som en shape layer i Photoshop kommer der tit nogle små skygger på den ene eller anden side af kassen.
Nogle gange er skyggerne kun i bunden og til højre, andre gange på flere sider.

Hvordan undgår jeg disse skygger? Vil gerne have at siderne står 100% skarpe og det kun er i hjørnerne der er lidt anti-aliasing for at gøre disse rundinger mere bløde og naturlige.
Avatar billede CCodam Nybegynder
27. april 2009 - 14:45 #1
Har du prøvet at gå ind i blending options for dine "Rounded Rectangle" og set om der er sat noget shadow op der? :)
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 15:20 #2
Jep der er ikke nogen effekter sat på... jeg tror jeg har fundet en halv løsning på problemet.

Når man zoomer ind med forstørrelsesglasset og laver det grafiske element får den de sjove skygger som jeg snakkede om. Men er jeg zoomet helt ud og jeg laver kassen med de runde hjørner er den som den skal være... (ihvertfald lige nu)

Hvorfor den lige laver skyggerne på boksen når jeg er zoomet ind forstår jeg ikke. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 20:56 #3
Løsning fundet.