Avatar billede henrikharling Nybegynder
26. april 2009 - 23:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Database/webdesign - Sportshjemmeside...

Hej Alle...
Kort version (så man slipper for at læse en lang smøre til ingen verdens nytte)...

Vi skal bruge en der både er fodboldinteresseret og kan finde ud af databaser og web design.
Enten til en hurtig opgave der gir nogle tusinde, eller til et længerevarende samarbejde.

Siden http://www.ugenstipper.com... skal piftes op.

Hilsen Henrik og Kostas

Lidt længere version...

Det vi har:
1. Login.
2. Database der holder styr på resultater, stillinger osv.
3. GUI hvor vi (Når vi er logget ind som admins) kan oprette nye konkurrencer, oprette nye runder og oprette kampe til runderne, sætte deadline for tipning af hver kamp (så man ikke kan tippe når kampen er startet), samt indtaste resultater.
4. Mulighed for at oprette en "sofaliga" så man kan indvitere vennerne og kæmpe mod dem.
5. Ca. 500 brugere.

Det vi mangler:
1. Noget spænding på siden (Nyt design?)... Evt. hvor man i "sofaligaen" kan se grafer eller andet grafik/statistik over stilling, og udviklingen. Hvem har flest 1. pladser, hvem har bedste gennemsnit osv. - Ting der nemt kan hives ud af databasen - hvis man altså kan finde ud af det :-)
2. Generelt mere "lir" i form af eksempelvis et lille ikon af en guldmedalje ud for ens navn for hver runde man har vundet. - Grafer over stillingen de siddste x runder osv.
3. Livescore på forsiden - kun med de kampe der er aktuelle i konkurrencen - Aftale er i hus med en leverandør.
4. Nyhedsfeed på hjemmesiden fra bold.dk eller anden sportsside.
5. Mulighed for at oprette egne nyheder.
6. Evt. enten et decideret forum, eller hvis det kræver for meget, så en mindre "opslagstavle" - altså en funktion hvor man kan opslå et indlæg, svare på dem, og evt. en søgefunktion med sortering efter mest læste/besvarede)
7. Mulighed for at reklamere i pre-definerede felter.

Alt i alt skal siden piftes op/re-designes, af en der kan hive oplysninger fra en eksisterende database, og bruge oplysningerne til at lave lidt statistik som også er spændende/sjovt at kigge på.

Ideen er at vi enten finder 2-3-4?k fra egen lomme til det (vi har ikke noget reelt budget), men vi ser helst at en sportsinteresseret Web/database mand er frisk på et partnerskab.

Fremtid (Når siden er klar)... Hovedpræmien næste sæson bliver en rejse for 2 til en topkamp i enten England eller Spanien. Der bliver reklameret i Tipsbladet. Der kommer rundepræmier i form af gratis bets hos diverse bookmakere... Vi har med andre ord valgt at give det en chance.
Kommer der nyt design og siden bliver sjovere at besøge, så smider vi nogle penge efter det, for hvis vi har 2000 brugere i stedet for 500, så er der noget ved de affiliateaftaler man kan lave med bookmakerne. Indtil nu har det kun MAX kunnet løbe rundt.

Håber der findes en der er frisk på opgaven. Hvis der er noget du er usikker på, så skriv eller ring på 60 89 79 00, så taler vi om det.
Tak.
Avatar billede acore Ekspert
29. april 2009 - 09:51 #1
Er det et hjemmelavet system I har nu, eller er det lavet i et cms, og i givet fald hvilket?

Der findes gratis CMS-systemer, som giver det meste af det, i vil have, og som er velfungerende: Fx RSS feeds, news, forum, reklamebanners.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
03. maj 2009 - 16:21 #2
Et CMS kan nu også godt være hjemmelavet, hvor skulle det ellers komme fra?

Jeg tror jeres budget er en del for lavt i forhold til jeres krav til siden.
Avatar billede henrikharling Nybegynder
03. maj 2009 - 16:37 #3
@ acore
En slags hjemmelavet cms kan man godt kalde det. Lavet i php, og samarbejder med databasen.

@gadensgaard
Jeg er ikke enig. Databasen er super velfungerende, GUI'en (og funktionerne i øvrigt) som vi benytter til at oprette runder, kampe osv., og til at indtaste resultater, er perfekt.
Det eneste vi reelt søger for nuværende er en der kan lave om på designet, og hive lidt info ud af databasen, og placere det som grafer eller lignende. Der er ikke mange timer i det for en der er "inde i sagerne".

Men er det til 800 i timen, så kan jeg godt se problemet, men vi taler om en der gider bruge nogle timer en weekend eller to på at shine designet op. Jeg mener det er en attraktiv opgave for alle der er nystartede webdesignere i og med man bagefter kan bruge vores side som referance.

Som sagt er alt forarbejdet i orden, og i princippet er det vel bare at smide et design ovenpå vores aktuele side. Det tar heller ikke lang tid for en der kan at hive data ud af en database og præsentere det som en graf.

Men måske skyder vi for højt. Det vil tiden vise :-)
Avatar billede henrikharling Nybegynder
03. maj 2009 - 16:42 #4
P.S. Undskyld jeg ikke har svaret før. Men fra mit arbejde sker der intet når jeg klikker på "Opret"...
Avatar billede acore Ekspert
03. maj 2009 - 17:02 #5
Selvfølgelig kan et cms være hjemmelavet, og I forstod tilsyneladende også begge spørgsmålet, som unægteligt har en vis relevans for den, der evt. skal arbejde videre med det.
Avatar billede henrikharling Nybegynder
03. maj 2009 - 20:15 #6
Det er ikke et reelt cms acore. Men vil tro siderne nemt kan puttes ind i evt. Typo3...
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 20:15 #7
lol der er jo en gruppe på facebook som hader dig henrik:

Description:
Gruppe på Trørødkollegiet der er trætte af bullshit

http://www.facebook.com/group.php?gid=48737422435
Avatar billede henrikharling Nybegynder
04. maj 2009 - 21:12 #8
hehe ved det j_rawen... Kan ikke sige så meget andet end at Mark er en småfed, hjernedød idiot, og at Kollegiet 100% er blevet kedeligere siden jeg flyttede :-)
Avatar billede ennovation Nybegynder
07. maj 2009 - 10:32 #9
Hej Henrik,

Jeg arbejder med joomla og der er nogle værktøjer som kan klare alle dine ønsker.

Vi kan tage en snak om det hvis du er interesseret i at høre mere?

mvh
Kasper
kw(:at:)ennovation.dk
ennovation.dk
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2009 - 11:20 #10
Ærgeligt at det er PHP og ikke ASP :) ... ellers var jeg klar på opgaven..
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
19. maj 2009 - 22:38 #11
Hej Henrik

Hvis du ikke har fået løst din opgave i nu. Så vil jeg meget gerne løse den for.

Men du kan jo skriv til mig hvis du ønsker at snakke nærmer om det.

Mvh
Thomas Andersson
info(:at:)cheap-web.dk
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
27. maj 2009 - 20:03 #12
Hej Henrik

Hvis opgaven ikke er løst endnu, er du velkommen til at kontakte mig.

Mvh
Rasmus
Avatar billede henrikharling Nybegynder
25. juni 2009 - 11:57 #13
Tråden lukkes.