Avatar billede rhiz Nybegynder
24. april 2009 - 18:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af Gamer BÆRBAR.

Hej Eksperter!

Jeg skal til at erstatte min stationære computer med en rigtig lækker Gamer bærbar! I den forbindelse ønsker jeg alle de gode tips og råd jeg ved i kan give! :)

Budgetten lyder på max 15.000,-

Det er selvfølgelig vigtigt at computeren ikke er forældet i løbet et par måneder!

Håber på nogle gode eksempler.

Hilsen Phillip
Avatar billede dennism Nybegynder
24. april 2009 - 18:49 #1
Håber ikke du synes min kommentar er irriterende, men vil lige give dit et tip med på vejen.

Havde du evt. overvejet at købe en stationær til ca. 8.000-10.000 og bruge de sidste penge på en bærbar/netbook? Hvis du kigger på de hardware komponenter du kan få til en bærbar i prisklassen 15.000,-, vil du kunne få meget billigere til en stationær. Nu ved jeg ikke præcis hvad man får af bærbar for 15.000, men jeg vil umiddelbart tro, at du kan bygge dig en stationær til ca. 8.000 som er bedre end en bærbar til 15.000. Jeg har i denne uge bygge en ny stationær til ca. 8.000. Vil du evt. se hvilke specifikationer den har? Så kan du evt. sammenholde det med de specifikationer på en gamer bærbar til 15.000.

Måske har du allerede tænkt over dette. Hvis det er tilfældet, så skal du bare glemme min kommentar :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
25. april 2009 - 01:55 #2
Som #1 også beskriver kan det bedste betale sig med en spille stationær og en let notebook til at have med på farten...

Men hvis du absolut skal have en let transportable gaming platform, så må det jo være sådan :)
Her synes jeg helt klart du skal tage et kig på Zepto's tilbud lige i øjeblikket:
http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1173

Det er bestemt noget af det bedste du får til prisen :)

Hvis du vil have noget ud over det helt sædvanlige, skal du dog hoppe op på omkring 20K, hvor denne bærbar ligger:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=500332&Specs=true
Denne kommer med det helt nye Mobility Radeon HD 4870 X2, som giver omtrant halvanden gange ydelsen af det 9800M GTX der sidder i zepto'en
Derudover har den en kraftigere CPU, 3 RAM slots (6GB), 2 HDD...tilgengæld er det en tung sag, og lever nok ikke længe på sit batteri
Avatar billede dennism Nybegynder
25. april 2009 - 09:40 #3
Til sammenligning kunne jeg lige nævne specifikationerne på den nye stationær jeg har samlet her i ugen:
CPU:        Intel Core i7-920
RAM:        PDP PATRIOT 3 x 2 GB (6GB)
Bundkort:  ASUS P6T Deluxe V2
Harddisk:  WD Caviar Green WD10EADS 1 TB
Grafikkort: ASUS ENGTX260/HTDP (896 MB) (NVIDIA GeForce GTX 260)

Jeg har givet i omegnen af 8.000,-. Så har jeg købt en ASUS 1002HA Netbook (opg. til 2GB ram) ved siden af, som jeg tager med på farten. Jeg synkroniserer mine dokumenter med Microsoft Mesh (mesh.com) og All Way Sync, så jeg har de samme data på begge maskiner. All Way Sync er til filer som ikke skal synkroniserer konstakt - f.eks. musik, billeder m.m.. Mesh bruger jeg til, over nettet, at synkroniserer de dokumenter og filer jeg arbejder på pt - hvilket indtil videre fungerer ret smertefrit :)
Avatar billede rhiz Nybegynder
25. april 2009 - 20:59 #4
Nej bestemt ikke irriterende, dejligt med lidt input! :)

Jeg har selv en rigtig lækker stationær og vil altid være fortaler for stationære computere som den bedste gamer løsning. Problemet ligger simpelthen i at der ikke vil være plads i lejligheden til en stationær (jf. fruen :) ), så er blevet bedt om at købe en bærbar istedet med det omtalte budget på 15K.

#2, Jeg har også selv kigget meget på Zepto's bærbare, finder deres bærbare rigtig lækre, især med de tilbud de har for tiden.

Men tak for svarene drenge, må nok investere i en Zepto! :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
25. april 2009 - 21:20 #5
#4 Nu siger du der ikke er plads?...Så meget fylder en Shuttle, LCD skærm, og fx et Logitech Dinovo Edge Keyboard (kan stå i holder) altså hellere ikke :P

Men ja ok, den Zepto ser også fed ud :)
Avatar billede rhiz Nybegynder
26. april 2009 - 00:23 #6
Nej helt sikkert, ved ikke hvad sygdommen kaldes, men noget med en fobi for ledninger i enhver form :D