Avatar billede hooz Nybegynder
24. april 2009 - 15:50 Der er 1 kommentar

XP Boot virker ikke - hjælp søges

Ser I jeg har en gammel bærbar som har fået sig en slem virus, og derfor skal denne bærbar formaters. Problemet består i at når jeg indsætter WinXP CDèn i mit cdrom-drev finder windows den ikke og fortsætter opstarten af mit windows..

Jeg har været inde i mine boot-indstillinger og valgt mit CD-Rom drev som min første prioritet...

Har i hørt om dette problem før ?

Venligst,
Henrik
Avatar billede mnemic Nybegynder
24. april 2009 - 16:23 #1
Nogen maskiner har en boot-screen på f.eks. F1 - så du skal (selv om du i bios har sat den til altid at boote fra cd) trykke F1 for at få en skærm frem hvor du kan vælge:

1. boot from cd (f.eks)

Normalt står der på "splash screen" når din maskine starter hvilken knap der er "boot order..." hvis den har dette.