Avatar billede scifo Nybegynder
24. april 2009 - 09:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sortering af mails

Hej Eksperter.

Jeg modtager mange mails dagligt, der alle indeholder næsten den samme tekst, men skal sorteres forskelligt, alt efter hvem der sender.

Jeg ville så gerne lave en postregel, der gør noget i stil med dette:

if from == email@mail.dk then
{
  if linie8 == et navn fra excelark i felt 2 then
  {
    if felt 3 i samme række == 1 then
    {
        udfør handling 1
    } else {
        udfør handling 2
    }

Håber syntaxen er forståelig.

Med venlig hilsen
Scifo
Avatar billede CCodam Nybegynder
24. april 2009 - 10:48 #1
Kan det ikke klares med Outlooks egen Rules & Alerts GUI?
Avatar billede scifo Nybegynder
24. april 2009 - 12:30 #2
Umidelbart nej, udfordringen kommer når jeg skal have den til at kigge i et excel ark, og se på 3 felter der i.

Excel-arket, ser sådan ud:
|    Felt 1      |      Felt 2      |  S |
-------------------------------------------
| Hans Larsen    | Hovedvej 1      |  1 |
-------------------------------------------
| Kim Hansen      | Hovedgaden 3    |  0 |
-------------------------------------------

Jeg skal så have den til at kigge i listen efter det navn der står på linie 8 i mailen, er det f.eks. Hans Larsen, skal den se på linie 9 i mailen, om det stemmer overens med Felt 2 i samme række i
arket. Gør det, det, skal den gøre en ting ved status 1 og en anden ved status 0.

Og det er umidelbart ikke muligt med den GUI, ikke så vidt jeg kan se i hvert fald.

// Scifo
Avatar billede scifo Nybegynder
09. maj 2009 - 16:38 #3
Da der ikke er kommet flere svar lukker jeg denne.