Avatar billede kudskjensen Nybegynder
24. april 2009 - 08:28 Der er 1 kommentar

Problemer med iTunes

Jeg har på et tidspunkt importere mapper til min Itunes via iTunes. Desværre er der sket det at jeg for en del filers skyld ikke kan se oplysninger om disse i iTunes. Kun titel feltet er synligt og dette felt indeholder desuden oplysninger om spornummer. Hvordan kan data reetableres så de kan ses i iTunes ? De filer dette vedr ligger stort set i en mappe. Enkelte filer ligger dog i andre i mapper.

Hvad er der sket ?
Hvordan kan data reetableres så alle felter igen kan ses i iTunes ?

En del af filerne som er "beskadiget" eller ramt af min fejl kan hellere ikke redigeres via iTunes dvs at jeg manuelt i disse filer ikke kan skive fx album og kunstner ? Hvad skyldes dette ?
Jeg har forsøgt at fjerne skrivebeskyttelse - men dette hjælper ikke.
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 17:08 #1
Det lyder som om filernes metadata er beskadiget/manglende eller måske bare står på en måde som iTunes ikke kan gennemskue.

Det gratis program mp3tag kan bruges til at redigere i filernes metadata. Der er en god vejledning (engelsk) + downloadlink her: http://www.online-tech-tips.com/free-software-downloads/mp3-metadata/

Hjælper det?