Avatar billede dramsgaard Nybegynder
23. april 2009 - 19:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Canon PIXMA MP800 printer vil ikke udskrive blå farve

Jeg har en Canon PIXMA MP 800 printer, som her på det sidste ikke vil udskrive den blå farve.
Jeg har prøvet at udskrive både med originale og uoriginale patroner.
Kun efter en dybdegående rensning vil den skrive lidt blå ud (max. ca. en halv side tekst) - herefter nægter den igen at udskrive den blå farve.

Er der nogen der har en idé om hvad der kan være galt??
Avatar billede justrace Novice
23. april 2009 - 19:50 #1
Hvor mange patroner har den efterhånden kørt igennem?
Hvor gammel er den?
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
23. april 2009 - 21:03 #2
jeg tror jeg har prøvet med ca. 4 forskellige nye patroner....og jeg tror den vel er omkring et par år
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2009 - 22:18 #3
Jeg kender ikke modellen, men mange af Canons Pixma modeller har separate blækpatroner og printhoveder.

Det er formentlig dit printhoved der er stoppet, og det har ikke noget med blækpatronen at gøre.

Du skal finde ud af at afmontere printhovedet, og opløse den størknede blæk - varmt vand eller sprit, og en masse køkkenrulle plejer at være løsningen.

Men du risikerer også at det er så tilstoppet, at det ikke kan renses - så duer kun et nyt printhoved, hvilket typisk er lig med en ny printer.
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
23. april 2009 - 22:24 #4
hmmm ja det har jeg tænkt på det kunne være... Men så kan jeg bare ikke forstå hvorfor den kan skrive blå ud lige efter den har "dybde-renset" sig selv. (og ja, den har separate blækpatroner)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2009 - 22:52 #5
Det skyldes, at der under rensningen kører en stor mængde blæk ud i hovedet. Hovedet varmes op (det er måden dysserne åbnes på), hvorved en del af den størknede blæk opløses, og noget af den friske blæk slipper igennem. Men når det opløste blæk er brugt, har du samme problem igen, fordi der sidder en større mængde størknet blæk i hovedet.
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
24. april 2009 - 21:51 #6
det ser ud til at det har hjulpet (efter et par forsøg) med masser af varmt vand :-)

så ole_madsen smid et svar, så får du point :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. april 2009 - 13:47 #7
Jammen tillykke med det - det er vist kun 50-50 af tilfældene det lykkes for folk - men når man nu er ihædrig nok :-)