Avatar billede fcn Nybegynder
19. december 1999 - 20:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computeropstart når telefonen ringer

Hvordan forhindre jeg min computer i at starte op, når min telefon ringer?
Avatar billede briann Nybegynder
19. december 1999 - 20:58 #1
Du går ind i bios-opsætningen, når din pc starter.

Det gøres ofte ved at trykke på F2, når du starter op.

Gå igennem fanebladene og find det sted, hvor der står Power-on-begivenheder eller Wake-up eller Power Management Setup. Hvis Com1 (IRQ4), Com2(IRQ3) eller modem er nævnt her, skal den stå til Disable.

Tænd og sluk modemet for at checke, at det virker.
Avatar billede cldu Nybegynder
20. december 1999 - 02:52 #2
... ellers er der måske et punkt der ligefrem hedder "wake on modem" ligesom der måske er et "wake on LAN"... Ihvertfald på min ASUS bios. :-) (PS: det er SOM OFTEST "del" der skal trykkes på bundkort lavet efter 1996...) - F2 er på IBM maskiner så vidt jeg kan huske...
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. december 1999 - 06:48 #3
Bare for at hænge mig i småting ... F1 er til IBM ... F2 har jeg aldrig hørt om! Compaq er F10 og "Samleselv" maskiner plejer at være Esc.
Avatar billede briann Nybegynder
20. december 1999 - 07:35 #4
F2 er til Intel-bundkort
Avatar billede gnarf Nybegynder
20. december 1999 - 08:57 #5
Samle selv maskiner plejer da at være "del" knappen!
For nu at hænge mig i endnu mindre ting :)
Avatar billede Slettet bruger
20. december 1999 - 09:26 #6
Ved IBM går man blot ind under Rapid Resume-funktioner og sår start ved opkald fra.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
20. december 1999 - 12:44 #7
F2 er feks ved HP maskiner
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. december 1999 - 14:52 #8
Okay.. nu har jeg heller ikke arbejdet med Intel bundkort og HP maskiner så meget. Men F2 er bestemt ikke det som det plejer at være....
Avatar billede gl_nok Nybegynder
20. december 1999 - 15:28 #9
rent faktisk er det stort set kun klon maskiner der bruger Del SHJH
Avatar billede lowrider Nybegynder
20. december 1999 - 20:54 #10
Det er i BIOS'en under power managment, du skal skå "Wake on modem" fra. Hvis PC'en er slukket og får carrier signal fra en telefon, der ringer tænder/vækker den PC'en.
Der er til fax og telefonsvarer programmer på computeren.

Prøv at trykke F1, F2, F10 eller DEL for at komme ind i setup når den starter (før Windows loader)