Avatar billede Damselamse Nybegynder
23. april 2009 - 15:54 Der er 6 kommentarer

Hvordan bliver 20 dokumenter til 1?

Jeg har ca. 20 word dokumenter som jeg gerne vil have flettet til 1, så jeg er fri for at printe 20 dokumenter og samle dem i hånden. Det er dog nødvendigt at de også stadig ligger som selvstændige dokumenter, og jeg vil derfor gerne kunne samle dem i links ell. lign.
Jeg kan godt lave hyperlinks af alle dokumenterne, men så vidt jeg kan se ender jeg så i samme situation, at jeg skal printe et dokument ad gangen i stedet for 1 sammenhængende dokument.
Er der nogle der kan hjælpe med det?

/Damselamse
Avatar billede falster Ekspert
23. april 2009 - 16:26 #1
Med Adobe Acrobat er det meget let at konvertere dem til pdf, samle dem og få link til de enkelte i det samlede automatisk.

Men det er købeprogrammet - ikke den gratis Reader.

Du kan også konvertere til pdf med én af de gratis pdf-printere.

Samle dem til ét dokument kan også klares med dette lille freeware:

PDFTK Builder. Et stykke nede - Full installation - her
http://www.angusj.com/pdftkb/

Men links kommer der ikke ud af det.
Avatar billede softspot Forsker
23. april 2009 - 17:47 #2
Word har selv en feature der tillader at linke en masse underdokumenter ind i et hoveddokument...
Avatar billede softspot Forsker
23. april 2009 - 17:52 #3
Du skal over i dipositionslayout og derfra kan du i værktøjslinie(Word 2003), vælge at indsætte underdokument...
23. april 2009 - 21:36 #4
Det er meget lettere end du tro - hvis jeg forstår dig ret...

I stifinder makér de (Word) filer der er tale om at skulle udskrives samtidig/lige efter hinanden.

HøjreMusseTast på dem - vælg [udskriv].

Herefter sker følgende automatisk:

Word bliver startet
Først fil bliver indlæst
Først fil bliver udskrevet
Word lukkes
Word bliver startet
Anden fil bliver indlæst
Anden fil bliver udskrevet
Word lukkes
Word bliver startet
Tredie fil bliver indlæst
Tredie fil bliver udskrevet
Word lukkes
...

... er det sådan du mener ?
Avatar billede aruchri Nybegynder
08. maj 2009 - 23:04 #5
Hent og installer et gratis Word <> PDF converter program, f.eks. http://www.primopdf.com/. Åben alle dine 20 dokumenter samt et helt nyt og kopiere teksten ind fra dem alle i det nye. Filer > Print og i stedet for at vælge din printer, vælger du PDF converter programmet. Voila, så har du en fil (en PDF) med alt teksten fra alle 20 dokumenter. Du har også et Word dokument som du altid kan rette i og convertere til PDF endnu en gang, hvis det bliver nødvendigt.
09. maj 2009 - 09:35 #6
<Damselamse>: Vender du tilbage ???