Avatar billede smileymans Praktikant
23. april 2009 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Danske tegn i hyperling

Hejsa :D

jeg har et problem med en asp:hyperlink kontrol.
Jeg hiver text og navigateurl ud fra en database, men linket som skal linke til www.pen-slægt.dk indeholder danske tegn. Teksten til linket skriver godt nok "http://www.pen-slægt.dk" men i navigateurl står der "http://www.pen-sl%C3%A6gt.dk"
Altså æ'er et oversat til ascii koden istedet. Hvordan får jeg den til at lade være med det?

på forhånd tak
Avatar billede smileymans Praktikant
23. april 2009 - 13:29 #1
Der skulle self stå hyperlinK i titlen :-D hehe
Avatar billede smileymans Praktikant
23. april 2009 - 14:09 #2
Jeg havde håbet på et hurtigt svar, da jeg står og skal bruge det. Det er det sidste jeg mangler før websitet kan gå live :-D
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 17:17 #3
Mig bekendt kan du ikke bruge danske tegn...
Avatar billede smileymans Praktikant
28. april 2009 - 11:13 #4
Det er jo knapt så godt.. kan heller ikke finde en løsning på det :-) Har altid været imod danske tegn i hyperlinks, men når nu ham som jeg laver siden for, har købt det domæne, så er det det jeg har at arbejde med.

Jeg har lavet hyperlinket om til en almindelig label, så man ikke kan klikke på den mere. Så må jeg se på det på et andet tidspunkt, om der er en løsning på det. evt. fra code behind eller lign :-D