Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
23. april 2009 - 11:32 Der er 7 kommentarer

Ekspert søges... Hjælp til Excel.

Hej :o)

Jeg kunne godt bruge noget hjælp, inden jeg bliver grå-håret!

Jeg har et problem i excel.
Jeg har to faneblade X og Y, i samme mappe.

Alt data fra X skal kopieres over på Y.
Og så skal det være sådan at, hvis man indtaster noget på X så bliver Y automatisk opdateret.. Kan man det? Og hvordan?

/Heidi
Avatar billede supertekst Ekspert
23. april 2009 - 12:35 #1
Regner du med at kopiere alle data fra X til Y?

Herefter kan der skrives en lille makro, der ved ændring i X kopiere indholdet til Y - samme celleadresse.

Kan godt skrive makroen.

ps: er blevet gråhåret....
Avatar billede supertekst Ekspert
23. april 2009 - 12:59 #2
Alternativt - kopier ark X - indsæt speciel på ark Y - sæt kæde forbindelse.
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
23. april 2009 - 13:17 #3
Det er hele arket der skal kopieres over.
Og så skal det være sådan at ændre man noget på ark X, (tilføjer en kollonne/række eller lign.) så skal det samme ske på Y.

Det skal dog stadig være muligt at tilpasse hvert enkelt ark forskelligt, sådan at der f.eks. på ark X er vist alle kolloner og rækker, mens der på Y er nogle der er skjult, hvor dataen bare er skjult-

Giver det mening?
Avatar billede supertekst Ekspert
23. april 2009 - 13:28 #4
Skal undersøge mulighederne....
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
23. april 2009 - 13:36 #5
Tak :o)

/Heidi
Avatar billede vejmand Juniormester
24. april 2009 - 01:39 #6
Jeg ved ikke helt om du kan bruge følgende:

Klik på arkfanen Ark1 og hold Skift nede mens du klikker på Ark2

Nu vil alt du skriver/gør i Ark1 også blive skrevet i Ark2.
Når du klikker på f.eks. Ark3 er forbindelsen ophævet igen, og du kan så gå tilbage til Ark2 for at skjule rækker eller kolonner.

Du skal så bare huske at oprette forbindelsen igen, hvis du vil tilføje/fjerne/ændre data, igen ved at klikke på arkfanen Ark1 og hold Skift nede mens du klikker på Ark2
Avatar billede supertekst Ekspert
25. april 2009 - 10:02 #7
Spørgsmål: Hvad er formålet med denne "spejling" af X -> Y?

Måske kunne svaret åbne for andre/nye løsninger.