Avatar billede lasse-p3 Nybegynder
23. april 2009 - 09:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Php billedupload - volder store problemer

Hej Eksperter.

Jeg har begivet mig ud i PHP kodning af et script, men det er alt for mange år siden jeg sidst har kodet og jeg hakker mig igennem det hvilket til tider bliver lidt frustrerende.

OK, jeg har prøvet at stykke et script sammen. Det skal kunne:
Uploade 2 billeder og samtidig indsætte et id i en mysql database.
Billederne skal gemmes i en mappe og hedde (hvis ID'et var 4) 4s og 4l. Det vil altså sige at billederne skal omdøbes til deres ID i mysql databasen.

Ja det lyder sikkert utrolig næmt for jer, men jeg har ikke noget hår tilbage hovedet efter at have revet alt ud!

Kan I hjælpe?
Avatar billede lasse-p3 Nybegynder
23. april 2009 - 09:45 #1
<html>
<body>

<head>
<!-- Minus AutoDato -->
    <title>Filupload med PHP</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
</head>

<?php
if(count($_POST)>0)
{

$path = "Billeder"; //Sti til mappen filen skal uploades i!

$httproot = "http://www.madebylasse.dk/";

$con = mysql_connect("localhost","m","m");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("m", $con);

mysql_query("INSERT INTO m (id)");
$idd = mysql_insert_id();
mysql_close($con);

    $file = $_FILES['file'];
    if(move_uploaded_file($file['tmp_name'], $path."/".$filename."jpg".))
    {
        echo 'Filen er nu uploadet. Se den <a href="'.$httproot.$filename.'">her</a>';
    }
    else
    {
        echo 'Der opstod en fejl - filen blev ikke uploadet.<br>
        <a href="">Prøv igen</a>';
    }
else
{
?>

<form enctype="multipart/form-data" action="" method="post">
<input type="file" name="file" value=""><br>
<input type="submit" name="submit" value="Upload">
</form>

</body>
</html>

<?php>
}
?>
Avatar billede lasse-p3 Nybegynder
23. april 2009 - 09:46 #2
OK, første problem er som sagt at siden blot er helt hvid!
Avatar billede lasse-p3 Nybegynder
23. april 2009 - 10:35 #3
Jeg starter et nyt sørgsmål, da jeg nu benytter en anden kode