Avatar billede julemand39 Nybegynder
22. april 2009 - 23:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Turbomemory til Acer Aspire 8930G?

Hej

Jeg har lige købt en ny bærbar i computercity, og tegnet en forsikring på den.

Har købt en Acer Aspire 8930G.

Mine spørgsmål er:

1. Kan der sidde turbomemory i den?

2. Er der stadig garanti på hvis jeg selv sætter dem i (dækker forsikringen stadig efter osv)?

3. Hvor kan jeg købe dem henne?

4. Hvilke størrelser understøtter bærbaren?

5. Hvor skal den sidde henne?

Håber i kan hjælpe..

//Morten
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 00:20 #1
Man kan stort set ikke bruge Intel TurboMemory til noget, læs evt her:
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/intel/showdoc.aspx?i=3009

1. Ja der kan godt sidde Intel Turbo Memory i din bærbar

2. Jeg er ikke helt sikker på hvordan de præcist sættes i bærbaren, men jeg ville mene at det bare var at sætte ned i en port på bundkortet, ligesom fx RAM. Derved vil du ikke miste Garanti/Forsikring.
Dog ville jeg nok afmontere dem før en evt. RMA sag ;)

3. De er kendt under navnet et "Robson Modul" og de kan købes hos flere onlinebutikker :)

4. Jeg mener at størrelserne pt ligger på mellem 1 og 4GB, og der burde ikke være noget i vejen for at isætte 4GB.

5. Ja, den må du desværre selv rode med, dog kan du nogenlunde se, hvordan porten/stedet vil se ud, på det første billede i den andantech artikkel. Du skal dog ikke regne med bare lige sådan at få adgang til stedet, og skal derfor muligvis næsten skille hele bærbaren ad.
Avatar billede julemand39 Nybegynder
23. april 2009 - 00:32 #2
Så det er ikke noget du vil anbefale at sætte i mht. ydelse? det vil ikke give noget mere ydelse?
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 09:14 #3
Altså jeg ville ikke direkte have noget imod at have det i min bærbar, men ville på ingen måde betale prisen og have besværet ved selv at sætte det i...
Det er det bestemt ikke værd...
Avatar billede julemand39 Nybegynder
23. april 2009 - 22:26 #4
Havde også på fornemmelsen at det ikke var helt nemt at sætte i, men skulle lige være helt sikker.

Men tak for hjælpen.
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 22:41 #5
julemand39 acceptere du mit svar i indlæg #1, så folk kan se at du har fået svar :)