Avatar billede andre13 Nybegynder
07. juli 2001 - 01:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netværk problemer

Spørgsmål.
Jeg står og skal koble mine forældres computer til mit kabel internet.
Og jeg kender et program som hedder wingate hvor man køre f.eks. min comp som server og så vil mine forældres comp køre so clint, men det kræver at min computer selvfølgelig skal være tændt.

Men så tænkte jeg på.
Hvis man køber en HUB box og kobler mine forældres comp til den, skal min så være tændt.?

Men det skal gøres sådan at min comp ik skal være tændt, og at min mor kan åbne hendes comp og så komme på nettet.

Dette spørgsmål for 300POINT, fordi jeg virkelig mangler hjælp

Avatar billede kaspikov Nybegynder
07. juli 2001 - 01:51 #1
hmm, den kabel forb. er det ADSL eller antennestik oder was?

Casper
Avatar billede andre13 Nybegynder
07. juli 2001 - 01:52 #2
Det er Antenne stik.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. juli 2001 - 01:54 #3
Avatar billede kaspikov Nybegynder
07. juli 2001 - 01:54 #4
Ok, nu ved jeg ikke hvordan det foregår, men sidder der ikke et netværkskort i din maskine som er forbundet til antennestikket?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. juli 2001 - 01:56 #5
Her er et uddrag fra
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

>>>>Jeg vil her gennemgå hvorledes ICS kan installeres på en dansk Windows 98 SE. Det forudsættes at man i forvejen har installeret TCP/IP på alle PC, at man har en fungerende netværksforbindelse imellem dem og at man i forvejen har en fungerende Internetforbindelse. Da det ofte er begyndere der har problemer med at installere ICS, er det meste meget udførligt forklaret.<<<<
Avatar billede kaspikov Nybegynder
07. juli 2001 - 01:57 #6
>>eric, \"Men det skal gøres sådan at min comp ik skal være tændt, og at min mor kan åbne hendes comp og så komme på nettet.\"
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. juli 2001 - 02:13 #7
Du kan ikke dele K-modemet over flere computere, men du kan godt have et netværkskort siddende i computeren sammen med K-modemet. Det vil dog være en fordel at deaktivere netværkskortet og derefter installere K-modemet.

For at deaktivere netværkskortet skal du:

Højreklik på Denne computer.

Vælg Egenskaber.

Vælg fanebladet Enhedshåndtering og marker Netværkskort.

Marker det kort du vil deaktivere.
På:
http://www.opasia.dk/kundeservice/kabelmodem/kabl_faq.shtml#netkort
Står der:

Du kan ikke dele K-modemet over flere computere, men du kan godt have et netværkskort siddende i computeren sammen med K-modemet. Det vil dog være en fordel at deaktivere netværkskortet og derefter installere K-modemet.

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. juli 2001 - 02:14 #8
Der var da rent ged i ovenstående :-)
Sådan her skulle det have været:

På:
http://www.opasia.dk/kundeservice/kabelmodem/kabl_faq.shtml#netkort
Står der:

Du kan ikke dele K-modemet over flere computere, men du kan godt have et netværkskort siddende i computeren sammen med K-modemet. Det vil dog være en fordel at deaktivere netværkskortet og derefter installere K-modemet.

Avatar billede andre13 Nybegynder
07. juli 2001 - 02:17 #9
Takker for det Eric.  :o)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
07. juli 2001 - 02:22 #10
takker så sandelig også :-)
Avatar billede cooliceman Nybegynder
07. juli 2001 - 08:59 #11
Måske skulle du prøve et andet program...
winproxy, måske.
Avatar billede andre13 Nybegynder
07. juli 2001 - 10:07 #12
Hey Eric

Jeg har lige læst hele det link igennem, og så vidt jeg kan se er der ikke noget at gøre, fordi min comp skal være tændt før min kan komme på nettet.
Avatar billede andre13 Nybegynder
07. juli 2001 - 10:09 #13
jeg mener før min mor kan komme på nettet