Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
22. april 2009 - 18:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan laver man bedst en glidende overgang?

Jeg har ofte haft brug for at lave en glidende overgang mellem to objekter, men jeg har aldrig helt fundet en god måde at gøre det på. Jeg for nylig på YouTube en video med en gut, der satte en ny kofanger på et billed af en bil, ændrede kofangerens farve så den passede til bilen, men undlod at lave en glidende overgang mellem den nye kofanger og køleren, og således kunne man se en kant, hvor farverne på kofangeren og køleren ikke matchede helt.

Hvis jeg skulle lave en sådan glidende overgang ville jeg bruge en mask og gradient- eller brush tool'et. Men jeg synes, at dette kan være svært, da det kan kræve meget plads på billedet for at få en ordenlig overgang.

Er der nogle der har nogle andre måder at gøre det på eller kan give nogle tips til brugen af masks?

På forhånd tak!
Avatar billede justrace Novice
23. april 2009 - 08:42 #1
Du har jo lov at zoome ind på billedet så du får mere plads at arbejde på. :)
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
19. februar 2013 - 00:01 #2
Lukker.