Avatar billede julemandenb Nybegynder
22. april 2009 - 15:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

CPU køler/blæser til bærbar PC

Heeej eksperter

Jeg har en bærbar computer som går ud efter noget tid
Pga overophedning altså den bliver for varm,
Jeg tænkte så på om man ikke bare kunne tage en alm CPU blæser fra en stationær computer og sætte under computeren så den køler lidt mere?

Vil det hjælpe?

++' en CPU køler/blæser bruger jo strøm? ;D
kan maan så bare klikke selve usbstikket fra F.eks en mus
og sætte på så den tager strøm fra Computerne, eller vil det gå helt galt ?

På forhånd tak
og forsæt god fredag

Mange hilsner
Mikkel Bering
Avatar billede fluse Nybegynder
22. april 2009 - 16:02 #1
Hej Mikkel

Tja, du er jo ikke den første der har dette lille problem. :p

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=210822&searchArea=products&Soegeord=laptop+cooler

Der findes et utal af modeller osv... det kan du jo selv kigge efter hvis du vil.

Fluse
Avatar billede gl.k. Nybegynder
22. april 2009 - 16:03 #2
"Jeg har en bærbar computer som går ud efter noget tid
Pga overophedning altså den bliver for varm"

Glem dit beskrivne projekt. At din bærbar gå ud skyldes nok andet end varme. Hvordan måler du temperaturen at du kommer til denne konklusion?

Skriv lige, hvilen bærbar vi har med at gøre her også.
Avatar billede julemandenb Nybegynder
22. april 2009 - 17:04 #3
Fluse?

Jeg er ikke ude efter en blæser, førest spørger jeg bare om det vil virker vis man satte blæseren under pc'eren
og derefter spørger jeg så om man kan koble et usb stik til blæseren så den bruger strøm fra ocmputeren

K.
Det er en acer
Avatar billede julemandenb Nybegynder
22. april 2009 - 17:06 #4
K.

Jeg 'Måler' temperturen ved jeg har 2 Stk. acer bærbar pc'er
hvor vi Fx tænder dem sammentidig og der kan jeg mærke at den ene er virkelig virkelig virkelig varm ved bare at stå uden jeg bruger den, mens den anden har en okay tempertur ;D
Avatar billede julemandenb Nybegynder
22. april 2009 - 17:07 #5
Og K.
Så skal det lige siges at vis jeg F.eks sætter en bog under computeren så der er Omkring 2-5 Cm fra bord til PC
så går den ikke ud lige så hurtig som normalt
22. april 2009 - 17:25 #6
Avatar billede justrace Novice
23. april 2009 - 20:53 #7
Kan du komme til at pille bunden af computeren og rense blæser og køleribber? Det kunne tyde på de er blevet godt støvede. Blæseren kan selvfølgelig også være defekt,
Avatar billede julemandenb Nybegynder
24. april 2009 - 22:48 #8
justrace
Nej, eller jo har mulighed for det, men sidst jeg prøvede gik det helt galt :I
Så jeg vil hellere bare vide om man kunne tilslutte en helt alm. blæser til USB stik så den snupper strøm fra PC'eren istedet for man skal have et 12V batteri ved sin side ;D
24. april 2009 - 23:12 #9
#6
Avatar billede julemandenb Nybegynder
08. maj 2009 - 20:54 #10
Ingen brugelige svar ?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. maj 2009 - 21:08 #11
du får 5 volt ud af dit usb, og det burde ikke helt være nok til en blæser, da de fleste slukker ved 5 volt.
men det skulle gerne kunne lade sig gøre, hvis du finder en blæser der starter ved 5v.
Avatar billede julemandenb Nybegynder
08. maj 2009 - 21:52 #12
Vil jeg da prøve (:
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
20. maj 2009 - 10:35 #13
går det?
Avatar billede julemandenb Nybegynder
06. oktober 2009 - 19:55 #14
Lukket!