Avatar billede elinhq Nybegynder
22. april 2009 - 12:33 Der er 10 kommentarer

Til Ipod fra ny computer?

Jeg har en Ipod classic 160 Gb. Min søn har lagt vores CD´er og billeder ind på den fra hans MAC. Den er nu blevet stjålet. Hvordan kan jeg nu få flere CD´er osv ind på min Ipod? Jeg har en almindelig stationær PC. Jeg håber på et udførligt svar, da jeg er helt lost. På forhånd tak!
Avatar billede j3ppah Novice
22. april 2009 - 12:37 #1
download itunes, og overfør den den vej igennem (musikken), ellers mider du bare kablet i mellem pc og ipod, og så skulle den gerne komme frem som et "ekstern drev" under denne computer...

Smid cd'erne i og dran & drop billeder og anden data ind, på den eksterne kilde.
Avatar billede j3ppah Novice
22. april 2009 - 12:38 #2
Altså til overførsel af musik foreslår jeg i bruger itunes.
Avatar billede elinhq Nybegynder
22. april 2009 - 12:45 #3
Tak. Det må jeg forsøge. Havde ellers hørt, at man "ikke bare" kan fylde mere på en Ipod, fra en anden computer.
Avatar billede j3ppah Novice
22. april 2009 - 12:52 #4
Det er ikke rigtigt antaget :) men for at kunne høre sange skal de flyttes med itunes eller lignende.
Avatar billede elinhq Nybegynder
22. april 2009 - 12:58 #5
Det er altså ikke nødvendigt at gøre noget ved det der ligger derinde? Det skal så IKKE først fra Ipod´en til min computer for at...."omdannes" og så tilbage igen sammen med de nye CD´er og billeder. Undskyld jeg er lidt langsom opfattende.
Avatar billede j3ppah Novice
22. april 2009 - 13:06 #6
Nu er jeg forvirret... Men nej vil jeg ikke mene
Avatar billede elinhq Nybegynder
22. april 2009 - 13:22 #7
:-) Jeg er nok ikke så god til at forklare mig. Prøver lige igen:
Det jeg har hørt er, at man kun kan lægge ting ind på en Ipod fra EEN computer. Denne (MAC) er nu stjålet, og jeg vil gerne have mere ind på Ipod´en. Til det brug har jeg kun min stationære PC. Hvordan får jeg mere ind? Du siger, jeg skal downloade Itunes (det har jeg) og så forbinde PC med Ipod. Så kan jeg overføre de CD´er og billeder jeg har liggende på min PC. Det der undrer mig, at alle siger, at det kan man ikke fordi det er en anden computer end den der blev brugt 1. gang.
Så er det jeg tænker: Skal jeg mon så tømme Ipod´en over i min PC og så føre det tilbage i Ipod´en? Derved kunne Ipod´en så tro, at nu "begynder vi forfra" og ville den modtage nye ting fra min PC. Men det mener du ikke er nødvendig, forstår jeg. Tak for din tålmodighed!! Som du nok har gættet, er jeg en ældre model, som derfor har fået min søn til at hjælpe mig. Han ved bare ikke noget om dette (og er vist træt af at hjælpe sin mor).
Avatar billede j3ppah Novice
22. april 2009 - 13:37 #8
Hehe, hvem end der har sat det med at du kun kan overføre fra en PC til en ipod, burde spankes med en rusten le...

Men Det var så lidt :)... Håber du får held af det! ellers  må du jo skrive igen!
Avatar billede showoff Nybegynder
02. juli 2009 - 22:31 #9
Jeg har nøjagtig samme problem med min ipod nu. Min mac gik ned og jeg måtte købe nu harddisk og installere alt igen, men når jeg så sætter min ipod til igen har jeg ikke mulighed for at flytte sangene fra ipoden over i Itunes igen. Jeg har heller ikke mulighed for at lægge nye sange over på ipoden, da den kun kan synkronisere og dermed slette alt som ligger på den.

Men fik du løst dit problem? for de svar folk har givet her er ikke meget værd.
Avatar billede elinhq Nybegynder
10. juli 2009 - 16:38 #10
Nej, det hjalp ikke. Fandt endelig frem til en fyr, som ordnede det for mig. Han kunne ikke lige forklare, hvad han havde gjort. Måske fordi det ikke var helt stuerent.
Men jeg må konkludere, at jeg er færdig med Apple. Det er for besværligt.