Avatar billede yttedk Nybegynder
22. april 2009 - 09:48 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

if else spørgsmål - php

Jeg sidder og leger lidt med php og har et problem hvor jeg skal trække noget med if

if ($pages_ID !='')

så henter den hvis der ikke er pages_ID men hvis jeg vil ha den til at hente hvis der ikke er pages_ID eller hvis pages_ID er lig 4. Kan man kombinere det?
Avatar billede j-johansen Nybegynder
22. april 2009 - 09:51 #1
du kan fx sige noget i retningen af
if ((int) $pages_ID == 4) { bla1 }
elseif ((int) $pages_ID == 5) { bla2 }
else { bla3 }

eller du kan bruge noget case-sætning eller lignende...
Avatar billede j3ppah Novice
22. april 2009 - 09:52 #2
if($pages_ID !=" || $pages_ID = "4")
{

}

Vil jeg tro... Koder ikke selv php skal det lige siges.
Avatar billede j-johansen Nybegynder
22. april 2009 - 09:59 #3
Ahhh... tror jeg misforstod spørgsmålet =)

Lige en lille note, however... Når du skriver $pages_ID != '' skriver du når pages_ID ikke er lig den tomme streng... Altså, hvis den indeholder noget (fx 4) går den derind... Hvis det skal være at pages_ID ikke indeholder noget skal du i stedet skrive fx !$pages_ID
Avatar billede j3ppah Novice
22. april 2009 - 10:01 #4
Haha, jeg havde også misset den fuldstændig :D... Skrevet på en sjov måde, uden komma :D.. Det er sku ikke altid lige til at finde ud af...

Men er stadig ikke sikker på jeg har forstået spørgsmålet.
Avatar billede webweaver Praktikant
22. april 2009 - 10:56 #5
Det er meget simpelt. Hvis der ikke er noget id eller id er lig med 4.

if (!$pages_ID || $pages_ID == "4") {

Her sker der noget, hvis parameterne er udfyldt.

}