Avatar billede kari Nybegynder
06. juli 2001 - 23:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VNC i netværk

Hvordan kan jeg komme til kontakt med de 8 pc på arbejspladsen fra hjemmet.
De 8 pc har forbindelse med hinanden med en 16 port switch og Ip adresserne fra 192.168.1.1 osv. Derefter til en router(cisco 677 med cybercity). Jeg indtaster routers ip adresse(der begynder med 212.242.osv.) i VNC viewer men kan ikke komme kontakt med. På arbejspladsen kan jeg styrre pc\'erne indbyrdes, der er ingen problemer.
Jeg takker på forhånd med de hjælp, jeg vil få, og undskylder med de stave fejl.
Avatar billede plexx Nybegynder
07. juli 2001 - 00:29 #1
Du kan finde dit svar på:
http://www.net-faq.dk/

-Plexx
Avatar billede jasber Nybegynder
07. juli 2001 - 00:42 #2
Med lidt EDB síkkerhed for øje, ville det ikke være særlig hensigts mæssigt at kunne acccesse din computere \"direkte\" hjemmefra, for så ville dit netværk jo være totalt blottet - Jeg bruger selv en VPN tunnel, så jeg via den får adgang til vores firma netværk og kan derefter bruge VNC - Jer er iøvrigt stoppet med at bruge VNC og bruger nu NetOp, der bruger meget mindre båndbrede og kører langt hurtigere (men det koster lidt).
Avatar billede snowball Novice
07. juli 2001 - 00:47 #3
First of all, www.net-faq.dk løser altså stadig ikke så mange problemer som folk gerne vil ha\' den til ! ;)

kari: Lige umiddelbart vil jeg ikke tro du kan fjernstyre alle PC\'ere udefra da du skal lave en NAT entry i din router på den port som VNC bruger og så til en IP på indersiden. Du kan så nok godt åbne endnu en VNC session så den kører lokalt og på den måde kan du så fjernstyre alle PC\'erne på LAN\'et.

Altså, lav en NAT entry på den port som VNC bruger til en IP på indersiden (hvis du ikke ved hvordan du laven NAT entry, så kig på http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/port-forwarding_og_server/home.phtml?link=8). Nu skulle du så gerne kunne fjernstyre den ene PC på indersiden. Via den bliver du så nødt til at åbne endnu en VNC som du så kan bruge til at fjernstyre de andre PC\'ere på LAN\'et med.

Håber du forstår hvad jeg mener, ellers må du lige sige til :)

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 00:49 #4
Der er da ingen problemer med tsweb som brugers til windows 2000 server . Endvider er der da kode på VNC så det skal da være en som er rimelig klygtig. Endvider hvis vedkommende kan komme på ens computer med VNC, så kan vedkommende sikkert også uden VNC. Du kan også bruge McAfee Remote Control. Det program kan få fat i computeren før den er helt oppe.
Avatar billede kari Nybegynder
08. juli 2001 - 00:02 #5
Undskyld for jeg kommentar jeres svar lidt for sent. Jeg takker allesammen for Deres svar, men jeg må give pointerne til snowball på grund af hans detaljeret svar, som jeg kan bruge til at løse mit problem.
Avatar billede snowball Novice
08. juli 2001 - 00:09 #6
Tak for point :)

Snowball