Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 14:04 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Media Player Classic

Jeg ville installere Media Player Classic. Jeg henter så filen og vælger Kør. Men i stedet for den sædvanlige rude hvor man skal klikke næste ... for at installere, kommer playeren til syne på siden. Som om den allerede er installeret?
Jeg kan ikke finde den nogen steder. Hverken i Programmer mappen eller i højrekliksmenuen?
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 14:05 #1
Avatar billede jernrosen Nybegynder
21. april 2009 - 15:22 #2
Den er god nok !

Mediaplayerclassic er kun en enkelt fil - den skal ikke installeres - den skal bare gemmes på harddisken, så er den klar til at køre.

Det er så simpelt at det næsten gør ondt; men den kan heller ikke andet end det den er beregnet til - at afspille medie-filer og hente codecs til det !! - ingen pause-flotte-farve-skærme eller idiotiske reklamer, der forstyrrer en god film eller underlige plugins, der kræver registrering for at fungere.

Jeg synes, at det er et godt program, fordi jeg gerne vil have ren funktionalitet fremfor reklameværdi eller penge - men smag og behag er som bekendt til diskussion *S*

Nå ja !!! - og så en den gratis *S*
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 15:39 #3
Ok. Men forstå stadig ikke hvordan jeg får den i brug.

De videoer jeg har liggende åbnes lige nu med Real Player. Hvordan ændre jeg det til WMP Classic?
Den er som sagt ikke på listen når jeg højreklikker og vælger 'Åbn med'. Og kan heller ikke finde den når jeg vælger 'Gennemse'.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 16:31 #4
Her virker det OK (Windows XP)
Jeg højreklikker på filen -> Åbn med -> Vælg program -> Gennemse -> Find mappen hvor du har gemt den (mplayerc.exe)

Herefter fremkommer den på normalt vis ved højreklik.

Måske du har glemt hvilken mappe du gemte den i?

Prøv at bruge søgefunktionen og søg efter mplayerc.exe eller download den igen, f.eks. til skrivebordet.
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 16:54 #5
Jeg aner ikke hvor den er blevet gemt. Så jeg ikke efter.

Hvis jeg vælger 'Søg' og i feltet "Hele eller dele af filnavnet" skriver mplayerc.exe, finder den ikke noget.
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 17:08 #6
Jeg har hentet den igen. Og nu er den så også at finde under 'Vælg program'.
Men det virker stadig ikke. Når jeg vil åbne en fil kommer der en afspiller op som kun spiller lyden fra videoen. Ikke andet. Jeg får denne besked: http://img254.imageshack.us/my.php?image=001ziw.jpg

Kan det være nogte med codecs jeg mangler?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 17:35 #7
Hmmm, det er det nok. Hvilket fil-format er det du prøver at afspille?
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 17:44 #8
Det er flv.
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 17:48 #9
Computeren er kun få dage gammel. Har installeret en masse, så husker ikke om jeg har installeret codec. Muligvis ikke.

Skal jeg installere en såkaldt pakke?
Hvis ja, kan du måske linke til en? Er så mange at vælge imellem at jeg har svært ved at gennemskue hvad der er det rigtige at vælge.
Hvis altså det skal være en "pakke"?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 18:06 #10
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 18:09 #11
eller denne pakke med div. codecs..

LINK http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 18:11 #12
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 18:26 #13
Jeg prøver det med codec først.

Men hvad skal jeg vælge. Jeg har ingen ide om hvad der er hvad: http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 18:34 #14
På den sikre side så Download [ K-Lite Codec Pack 4.7.5 FULL ]
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 18:42 #15
Det virkede. Nu vises videoen også.

Men ikonet ved filerne er stadig Real Player ikonet. Selv om jeg markere en fil, vælger 'Egenskaber' -> 'Skift' -> markere Media Player Classic og klikker 2 x ok, ændres det ikke?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 18:47 #16
Prøv:
Åbn en mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Scroll ned til flv -> Skift -> Se om ikke du kan vælge Media Player Classic
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 18:50 #17
Den er allerede valgt der. Men det ses som sagt ikke på filerne ...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 18:53 #18
Virker det ?
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 18:56 #19
Videoerne vises ja. Har jeg allerede skrevet. Men jeg bryder mig ikke om at alle filerne viser et Real Player ikon, samtidig med at det er M.P. Classic der åbner når man dobbeltklikker på dem. Så er der jo kuk i et eller andet. Det er den slags der før eller siden giver problemer, hvis man bare ignorere det!
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 18:58 #20
har du inst..
LINK http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm ?
[ K-Lite Codec Pack 4.7.5 FULL ]

der kan du maker hvilken filer som den skal overtage..
(ved Installation)..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 19:00 #21
Prøv at genstarte din computer.. og det første du skal gører er at starte Media Player Classic..

lukke Media Player Classic..

og så se om iconerne ikke er skiftet..
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 19:01 #22
Ja jeg har for længst installeret pakken. Så det er for sent at vælge noget der.
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 19:10 #23
Det ændre ikke noget.

Jeg forstår ikke en pind af det her. Har mange gange før, helt uden problemer, prøvet at vælge hvad der skal åbne et program.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 19:39 #24
Prøv:
Åbn en mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper -> Scroll ned til flv -> Avanceret -> Skift Ikon
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 19:48 #25
Det virkede!

Og du mener ikke det er en metode der på nogen måde kan give problemer??
Min pc er helt ny, så jeg er på ingen måde interesseret i straks at begynde at "slide" på noget!
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 19:53 #26
Jeg kan ikke give nogen garanti, men når filen åbnes i Media Player Classic ved dobbeltklik, så tror jeg bestemt ikke det vil volde problemer.  :-)
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 19:54 #27
Jeg tænker ikke på at vælge et andet ikon, men det at vi ikke fandt årsagen til det. Den - årsagen - er der ingen risiko ved tror du?
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 19:54 #28
Ok.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 20:04 #29
Jeg vil ikke mene at der sker noget..
(Har dog aldrig selv haft problemer med dette)...
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 20:28 #30
Og nu kan jeg ikke beslutte om jeg skal give point til en eller to (gruble ...).
Hvad er her mest _korrekt_?
Avatar billede chivaz Nybegynder
21. april 2009 - 20:30 #31
Ok, besluttet at dele dem op i to. Håber i er enige.

Skulle nok have været lidt mere at dele, men forestillede mig ikke der ville opstå problemer.

Tak for (alle!) svarene!
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2009 - 20:38 #32
Velbekomme, det er helt fint. Tak for point.  :-)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
21. april 2009 - 20:48 #33
OK (O: