Avatar billede grapefrugten Nybegynder
21. april 2009 - 09:18 Der er 1 kommentar

Problemer med trådløst net i Time Capsule

Jeg købte for noget tid siden en Time Capsule (500gb) - den var nem at sætte op osv. og alle var glade. Ret hurtigt blev den dog kropumulig at surfe på, når jeg var forbundet til det trådløse netværk - jeg har en almindelig sort MacBook, og min kone har en MacBook Air.

Hvis jeg sætter et kabel til, går det lynhurtigt deruda', og når jeg downloader filer kan jeg hente med en mb. i sekundet - men når jeg forsøger at hente en ganske almindelig hjemmeside ind som fx. politiken.dk, kan det tage 30 sekunder!

Det går noget bedre på min kones computer, uden at være prangende dog, det går stadig meget langsommere end det burde - jeg kan ikke huske om vi har 4 eller 8 mbit-forbindelse, men det er i hvert fald ikke der, det burde halte, og jeg er jo også i stand til at opnå store hastigheder ved almindeligt download.

Jeg har prøvet at downgrade firmwaren til versionen før, uden succes. Jeg har også prøvet at ændre alle mulige småting inde i routeropsætningen uden succes, og også resettet alle indstillinger et par gange, også uden succes.

Det, der slår mig som mest mystisk er:

1. Min kone surfer hurtigere end jeg - begge bruger Firefox, kan det være noget med browserversion?
2. Med kabel går det over stok og sten!
3. Det går ligeledes over stok og sten ved almindeligt download.

Mystisk - jeg vil sætte stor pris på alle gode råd.

vh Grapefrugten.
Avatar billede grapefrugten Nybegynder
22. april 2009 - 15:27 #1
Giver det mening at bumpe den her forsigtigt?