Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 21:45 Der er 21 kommentarer

Opdatering af side

Hej derude,

Jeg har lige fået gennemført en re-delegering hos dk-hostmaster af et websted men jeg kan bare ikke få den nye side at se.

Jeg har slettet min cache, mine cookies med mere og Ctrl + F5'et en hel del gange i både IE og FF dog uden det er lykkedes mig at se den nye side. Jeg kan sågar fortsat browse gennem den gamle.

Alle andre computere end min egen, ude såvel, som dem, der står herhjemme kan tilgå den nye side på selvsamme domæne jeg forsøger.

Hvad kan, der være galt?

Venlig hilsen og på forhånd tak.
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 21:49 #1
Hvor længe siden er det sket?

Har du fået rettet DNS?
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 21:51 #2
re-delegeringen satte jeg i gang i morges.

DNS har jeg ikke stillet på.

Jeg kan vel gå stærkt udfra at problemet ligger lokalt hos mig når nu alle andre maskiner tilgår den nye side på rette domæne og ikke den gamle, ligesom jeg?
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 21:57 #3
Er du sikker på de andre bruger den nye side?

Der kan gå op til 12-24 timer før det slår igennem.

Hvem kører DNS for dig?
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 22:01 #4
Ja, det gør de skam for den nye side ser meget meget anderledes ud så det er ikke til at gå fejl af.
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 22:03 #5
http://kronborgknights.dk

Den nye side er en wordpress blog.

Den gamle side er noget gammelt html værk og den side JEG ser på denne ene computer. Hvad ser du?

web10 administrerer vel min DNS da de er min host?
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 22:13 #6
Jeg ser en WP blog. :)

Hvordan med proxy?

Det kan også være din internetudbyders DNS ikke er opdateret endnu.
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 22:18 #7
Hvad tænker du på mht proxy?

Min internetudbyders DNS MÅ være opdateret eftersom jeg kan tilgå den nye side fra alle husets øvrige maskiner :)
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 22:26 #8
En proxy "husker" de sider du har været inde på.

>Internetindstillinger> Fanen Forbindelse, klik LAN-indstillinger. Fjern flueben hvis det er sat under prug Proxy-server.
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 22:30 #9
Ok, det var hakket af i forvejen. Hvad nu?
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 22:32 #10
Den gamle side eksisterer jo slet ikke på den webserver, som nu hoster domænet og, som alle andre ser.

Derfor undre det mig over at jeg OGSÅ kan browse rundt i den gamle. Som at min browser stadig tilgår den gamle side på gratisDNS, trods domænet slet ikke peger på gratisDNS længere.
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 22:34 #11
Har du siden til at ligge lokalt på din egen maskine?
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 22:42 #12
Ja, tror dog ikke det kan have nogen forbindelse.

Alligevel forsøgte jeg lige at pakke filerne ned i en rar og slette den oprindelige mappe så ingen programmer kunne tilgå filerne. Men uden held desværre.
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 22:56 #13
Er ved at være blank, men kører din maskine med fast ip til en dns-server? og de andre med DHCP-tildelt?
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 23:04 #14
Det ved jeg ikke. Hvorledes tjekker jeg dette?
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 23:05 #15
XP eller Vista?
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 23:06 #16
vent nu sker der noget...
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 23:07 #17
Hvad står der i adresselinien i IE når du har siden fremme?
Avatar billede praktikanten Nybegynder
20. april 2009 - 23:10 #18
Så virker det. Sådan meget outta nowhere.

Egentlig lidt underligt så er stadig interesseret hvis nogen kan give en teknisk forklaring.

Nikonforum, du skal have rigtig mange tak for din tid og hjælp. Lægger du et svar så jeg kan tildele dig point?
Avatar billede justrace Novice
20. april 2009 - 23:17 #19
Har stadig lidt tro på den lokale kopi. Du kan jo prøve at pakke den ud hvor den lå før. :)

Jeg hedder justrace, og NIKONFORUM er gratis reklame for en af mine sider. :)

Skriv lige igen om det med den lkale kopi. :)
Avatar billede praktikanten Nybegynder
01. maj 2009 - 18:41 #20
den lokale kopi var netop problemet.. Endnu engang tak. :)
Avatar billede justrace Novice
01. maj 2009 - 18:51 #21
Selv tak. :)