Avatar billede nut Nybegynder
20. april 2009 - 19:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søgning

hej eksperter

jeg har 7 textbox der skal stå noget i, men hvordan får jeg lige at selv om der er 1 textbox der har fundet en der passer til et søgeord, men de 6 andre ikke gør, hvordan for jeg søgningen til at vis resultate af det rigtige søgeord?

håber virkelig at i kan hjælpe mig.
Avatar billede Syska Mester
20. april 2009 - 20:39 #1
OR ?

(fy aldrig brug select *, kun til eksemple )

eller LIKE '%test%' hvis du vil søge inden i en string
select * from tabl1 where text1 LIKE '%test%' OR text2 LIKE '%test2%'

// ouT
Avatar billede Syska Mester
20. april 2009 - 20:40 #2
ups, her var den første ... kom vist til at klippe lidt for meget i min egen tekst :-)

select * from table1 where text1 = 'test' OR text2 = 'test2'
Avatar billede nut Nybegynder
12. maj 2009 - 10:48 #3
læg et svar
Avatar billede Syska Mester
12. maj 2009 - 10:54 #4
svar