Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 18:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Flytte mappen Dokumenter

Hvordan er det nu lige man flytter mappen 'Dokumenter' fra disk c til disk D?
Har prøvet før men glemt det.

XP Professional.
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 18:16 #1
Er det Stifinder -> marker 'Dokumenter' -> Egenskaber -> og så bare i stedet for den sti der står der i forvejen skrive D:\ ?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2009 - 18:25 #2
20. april 2009 - 18:25 #3
20. april 2009 - 18:25 #4
(Fik ikke opdateret *S*)
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2009 - 18:28 #5
karise_larry >> ét sek.
Er du er ved at blive langsom?  :-)
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 18:48 #6
Åh shit, nu gik der kage i det.
Den ville af en elelr anden grund ikke flytte alle dokumenter. Så nogle mapper og dokumenter forblev tilbage på C.
Desuden er det satdig c der åbner når jeg klikker på Dokumenter i Start. Mappen Dokumenter skal jo nu åbne på D.

Hvad har jeg rodet mig ud i. :(
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 18:50 #7
Faktisk blev kun 4 mapper 0g seks dokumenter flyttet.
Hvad er nu det for noget klyt? :(
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 18:53 #8
Nu har jeg valgt Gendan Standarder.

Så hvem har nu en metode der VIRKER?
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 19:02 #9
Nu har jeg forsøgt på to af de måder der er beskrevet. Det virker ikke!
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2009 - 19:08 #10
Jeg ved ikke hvorfor det ikke virker hos dig?
Der "plejer" ikke at være problemer i at flytte mappen "Dokumenter"?

Er du helt sikker på, du har fulgt beskrivelsen?
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 19:14 #11
Ja jeg gør det rigtigt. Lortet virker ikke.

Skide alletiders. Jeg vil sgu ikke have både Windows og Dokumenter på C. Hvad skal jeg så bruge D til? Pynt?!
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2009 - 19:17 #12
Her er en guide med billeder, ved ikke om det hjælper: http://kamerasiden.dk/artikel/saadan_flytter_du_mappen_dokumenter/
20. april 2009 - 19:27 #13
<chivaz>: Jeg har mistanke til at du ÅBNER/Går ind i mappen [Dokumenter]. Og DER forsøger proceduren...

Sådan er det IKKE...

Nemlig -> http://kamerasiden.dk/artikel/saadan_flytter_du_mappen_dokumenter/
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 19:45 #14
Jeg har hele tiden gjort det rigtigt. det var en midi lydfil som af en eller anden grund blokerede for overførslen.

Jeg har nu fået flytte mappen. _Tror_ jeg nok.
Hvis jeg går ind i Denne computer og åbner D, kommer jeg til mine dokumenter. I adresselinjen står der D.

Hvis jeg klikker på linket Dokumenter i Start, åbner mappen Dokumenter også. Nu står der i adresselinjen 'Dokumenter'.

Lyder det rigtigt? Er det samme sted jeg befinder mig. Eller har jeg nu placeret skidtet begge steder??

Hvis jeg i den hvor der står Dokumenter i adresselinjen går et niveau op, er det næste der stå i adreselinjen 'Skrivebord'. lyder det rigtigt?
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 19:51 #15
Hvis jeg følger stien 'Denne computer' -> 'C' -> 'Document and settings' -> 'Navn' --- plejer mappen Dokumenter jo at ligge her. Det gør den ikke nu.
Så er vel alt som det skal være (tag venligst stadig det jeg skrev før med i betragtning)?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2009 - 19:51 #16
Højreklik på linket Dokumenter i Start -> Egenskaber.

Hvis her står D:\Dokumenter skulle det være ok.

Du kan også gå ind i Denne computer -> C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\
Her skulle Dokumenter gerne være væk.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2009 - 19:52 #17
Okay, du kom først.  :-)
Ja, så ser det ud til at være på plads.....
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 19:53 #18
Ok har selv fundet svaret. Er jo bare at pege de forskellige steder vælge Egenskaber og se placeringen. Står D alle steder.
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 20:00 #19
Så går der alligevel koks i noget. Min overflytning medføre at Media Player nu henter det hele en gang til, så alle numre nu figurere to gange.

eneste mulighed for at ordne det er vel at fjerne det hele og lade den søge/hente på ny?
Avatar billede chivaz Nybegynder
20. april 2009 - 22:10 #20
Ønsker ikke svar på det sidste. Var overflødigt at spørge. Kan selvfølgelig selv regne ud hvad der er af muligheder!