Avatar billede jonaskn Nybegynder
06. juli 2001 - 22:22 Der er 14 kommentarer

\"NetWord\" nogen der er med på ideen?

Jeg har lige sidet og tænkt på at der mangler en kendt dansk \"netword\", det vil sige at man har et bruger navn og så kan man lave dokumenter online.... øhm det lyder nok lidt mystisk....

Man kunne evt udbygge det med en regneark funktion også, og flere ting....

Er der nogen der tror de kan lave det i asp/php whatever... Det er som altid NONPROFIT lige på nær, hvis vi begynder at tjene bliver det delt 50/50 eller 33/33/33 osv....

Jeg står for designet så det er kun folk der tror de kan lave sådan et system der behøver at svare :o)

Men i må MEGET gerne sige jeres mening om ideen :o)

(Jeg sætter point på 0 point da det er sjældent der kommer fornuftige svar på denne slags spm :o)
Avatar billede euroman28 Nybegynder
06. juli 2001 - 22:38 #1
Ka du lave en million, så del den med mig :)

Ideen er go nok, men med folks skepsis over for sikkerheden på internettet gør nok at der er få der ønsker at have deres dokumenter liggende online.
Derudover bliver det svært at printe..IE mangler meget endnu før at man kan lave et ordentligt printlayout fra web.
Avatar billede jonaskn Nybegynder
06. juli 2001 - 22:38 #2
Hvorfor er der så lidt online idag???
Er det på grund af ferie?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
06. juli 2001 - 22:40 #3
euroman> jeg havde ikke tænkt mig at man skulle printe ud, bare gemme dokumentet i sin konto på siden.... Nærmes en online databank/palmtop :o)
Avatar billede codebase Praktikant
06. juli 2001 - 22:59 #4
det er muligt, at udskrive i PDF format, udfra noget php kode :)

goo for it!

_codeb@se.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 23:39 #5
http://www.netvokat.dk/main.asp er det i den retning der tænkes på. Diverse kontrakter, lejekontrakter, købekontrakt, ansættelseskontrakt, faktura m.v.
Avatar billede yaief Nybegynder
07. juli 2001 - 01:08 #6
ASP/PHP? Kun ASP/PHP? Bliver det ikke lidt svært hvis man kun har form felter at skrive i *GG* - mon ikke lidt client-side scripting ville være at foretrække??
Avatar billede jonaskn Nybegynder
07. juli 2001 - 16:22 #7
Hvad er det client-side scripting er?
Avatar billede styrken Nybegynder
09. juli 2001 - 18:40 #8
tænker du på en editor al la www.newbee.dk/editor.php ??
Avatar billede yaief Nybegynder
09. juli 2001 - 20:08 #9
den bruger da vist også javascript... (client-side...)
Avatar billede styrken Nybegynder
10. juli 2001 - 14:46 #10
men kan gemme det som en fil, hvis det skulle være...

Selvfølgelig skal man bruge clientside, da man nødvendigvis ikke kan programmere en ordentlig editor i php/asp.
Avatar billede jokn Nybegynder
10. juli 2001 - 20:34 #11
styrken> Ja, noget i den stil :-)

(jeg er jonaskn ref: http://www.eksperten.dk/spm/87861 )
Avatar billede aguru Nybegynder
12. august 2001 - 16:06 #12
når en gang hastigheden og sikkerheden er topfunk, vil ALT ligge på servere omkring, ALT !
so visionen er som god nok..bare ikke endnu :)
Avatar billede cholbech Nybegynder
13. november 2001 - 00:17 #13
Den løsning i skriver om er allerede lavet af SUN microsystems, jeg kan ikke lige finde den på deres Webside, men jeg kar set an javabaseret version af StarOffice kørende fra en Webbrowser på en messe for ca. 1 år siden.

En anden åbenlys måde at lave det på er ved hjælp af ASP (Application Service Provider)som muliggør at lave en Webversion af hvilken som helst editor.
Se evt Citrix.com

Claus
Avatar billede mygskys Nybegynder
22. januar 2002 - 19:57 #14