Avatar billede marantz Nybegynder
20. april 2009 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertering til CSV fil.... slette decimaler hvis de er ,00

Hejsa,

Mit første indlæg her, så jeg håber alle formalier er ok.

Mit problem er, at jeg har et regneark jeg en gang i kvartalet laver om til csv-fil for at kunne bruge det til flet (for at kunne styre antallet af decimaler når jeg fletter det med word), men jeg har oplevet at hvis tallet slutter på ,00 (komma nul nul), så forsvinder de, men det er min oplevelse at det kun sker nogle gange...???

Nogle der har gode bud på dette, og meget gerne et løsningsforslag.

På forhånd mange tak for hjælpen!

/Lars B.
Avatar billede j_andersen Nybegynder
20. april 2009 - 15:48 #1
Højreklik på feltet, og formater cellen til:
Tal, sæt decimalantal til 2.
Så har du 2 decimaler, også når de er 00
Avatar billede marantz Nybegynder
20. april 2009 - 16:09 #2
Mange tak for svaret, men jeg har vist ikke forklaret mig tydeligt nok.

Der står ,00 i regnearket, men det er først når jeg fletter til word at de forsvinder...

Jeg bruger Office 2007.

/Lars B.
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. april 2009 - 16:25 #3
Er det når du skriver tallet i excel, eller gemmer det som csv fil?
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. april 2009 - 16:25 #4
Bare ignorer mit spørgsmål, havde ikke lige fået opdateret siden...
Sry :/
Avatar billede oyejo Nybegynder
20. april 2009 - 19:48 #5
kan du formatere hele regnearket som tekst før du lagrer som csv?