Avatar billede para7 Nybegynder
20. april 2009 - 11:54 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

jMail kommer ikke frem - ender måske som spam

Jeg har en del sider der sender jMail. De har kørt i et par år, men nu synes jeg jeg får klager over at kunder ikke modtager mails via dem. det kan fx være en nyhedstjeneste, der sender mail, når der er lagt et nyt emne op til tilmeldte.

Jeg har også en simpel testside, og ikkengang her kan jeg sende til mine egne adresser for tiden. Det gælder en jMail testside jeg har liggende på et dpmæne hos Team Nethosting (Jepponet). Hosting supporteren modtager testmailene, men ikke jeg selv.
Når jeg sende en alm. testmail via Windows Mail, modtager jeg fint nok.

Kan man fx indsætte en header i jMail eller gøre andet, så man undgår jMail ender som spam eller farer vild?
Avatar billede para7 Nybegynder
20. april 2009 - 11:56 #1
Min testside ser sådan ud:

set jmail = server.createobject("JMAIL.SMTPMail")
jMail.sendername = "Jepponet"
jMail.sender = "info@favrskov-nettv.dk"
jMail.Subject = "test af jmail"
jMail.ServerAddress = "mailserver3.jepponet.dk" 'Ny
jMail.AddRecipient "mig@mig.dk"
jMail.AddRecipient "support@jepponet.dk"
jMail.Body = " Tillykke, testJmail er sendt."
jMail.Priority = 3
jMail.execute
'next

response.write"testJmail er sendt"
Avatar billede para7 Nybegynder
20. april 2009 - 11:57 #2
('next er ikke med)
Avatar billede para7 Nybegynder
20. april 2009 - 12:10 #3
Når jeg sender med samme testside fra to andre af mine webhosts, så modtager jeg som jeg skal, ihvertfald på mine egne mailadresser.
Avatar billede foe Nybegynder
08. juni 2009 - 01:18 #4
Der kan være problemer med at benytte en afsender adresse som ikke matcher afsender serveren.
Jeg oplever selv problemer med at få leveret mails, fordi mange af modtagernes spamfiltre er følsomme overfor om de 2 informationer matcher :-(

Ved ikke om det kan være forklaringen på dit problem.
Avatar billede para7 Nybegynder
08. juni 2009 - 10:27 #5
God ide foe. det tester jeg... bare ærgerligt fx ikke at kunne tippe en ven fra vennen, men kun fra websitet.
Avatar billede para7 Nybegynder
08. juni 2009 - 12:37 #6
Hej foe
Smid lige svar, så deler vi guldet. Det er nok en god ide du kom med, men jeg har også problemer med nogle kunders bestillingsformularer, hvor de 2 informationer matcher.
Avatar billede foe Nybegynder
08. juni 2009 - 12:58 #7
Ja jeg ved heller ikke lige hvordan de der Tip en ven funktioner altid slipper uden om spamfiltrene. Måske fordi der ikke er så meget indhold...hmm
Avatar billede para7 Nybegynder
08. juni 2009 - 13:09 #8
Jo, men så mange af mine tests, der indeholder få ord, kom ikke frem, bl.a. hvis der var en hotmail adresse involveret. Jeg er i gang med PHP. Bliver interessant at se, om det går bedre med at sende her end fra jMail.
Avatar billede para7 Nybegynder
08. juni 2009 - 13:09 #9
Huske lige at lægge svar...
Avatar billede foe Nybegynder
08. juni 2009 - 14:50 #10
Ah ja...kommentar/svar... :-)