Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 20:51 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

GeForce 2 MX /16 farver er lidt for lidt

Jeg har lige købt et CREATIVE GeForce 2 MX  3 D Blastser PSi, men kan ikke få mere end 16 farver i 640*480 pixel på min skærm, som er en KFC 15\".
Der er nogle problemer med skærmkorte og jeg har prøvet at skift lidt rundt mellem div driver,men uden held :-(
Avatar billede duns Nybegynder
06. juli 2001 - 20:53 #1
er du sikker på at det virker eller sidder det ordentligt i
Avatar billede makse Nybegynder
06. juli 2001 - 21:00 #2
Afinstaller alle drivere og eventuelle programmer til grafikkortet.
Start op i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 eller hold CTRL ned ved opstart)
Fjern alle grafikkort i enhedshåndtering. (H-klik Denne Computer - Egenskaber)
Genstart, og når windows spørger efter en driver, vælger du Standard VGA.
Genstart igen og installer de nye drivere. (Hent evt. de nyeste drivere)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2001 - 21:04 #3
hente de nyeste Drivere fra www.tweakup.dk => Download => nVidia
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 21:07 #4
duns :jeg tro at det sider ordentligt i om det virker ved jeg jo ikke, men der stå 4-5 liner med Creative nå jeg starter op.
makse : det vil jeg lige prøve, jeg vender tilbage senere
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2001 - 21:08 #5
hmm rettelse det er Downloads => Detonate Drivers *sorry*
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2001 - 21:11 #6
Denne site kan du hente dine Nvidia drivere, det er den der hedder 12.41 og er nem at finde!

http://www.guru3d.com/download/
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2001 - 21:13 #7
retaxes => der ligger 12.90 på www.tweakup.dk ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2001 - 21:14 #8
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2001 - 21:16 #9
Er det en WQL? eller en beta?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2001 - 21:17 #10
retaxes => Latest Online *S* Sååå det ved jeg ik\'?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2001 - 21:20 #11
12.90 er stadig unofficiel!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2001 - 21:22 #12
retaxes => men så er der 12.60! ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2001 - 21:42 #13
Så er spørgsmålet om de drivere vi sidder og anbefaler er beregnet til PCI, de er vel til AGP?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 22:55 #14
Hej igen nu har jeg været igen det at slette alt og installer det igen :-( på et tidspunkt fik jeg
hele 2 og 16 farver at vægle imellen ( jeg har aldig se kun 2 farver.
P.S jeg kan da ikke få nogle driver hjem på tweakup.dk
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2001 - 23:03 #15
Avatar billede makse Nybegynder
06. juli 2001 - 23:05 #16
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2001 - 23:06 #17
rkhdk> Den nyeste hedder 12.41 - 12.60 er heller ikke godkendt af Microsoft, men man har da lov at prøve, jeg synes bare at når idm slås med kun 16 farver så ville det ikke være smart at bruge beta!
Og nu er idm helt ned på 2 & 16 farver!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2001 - 23:08 #18
Med baggrund i den artikel makse henviser til vil jeg spørge om du har sat bios til at se efter PCI før AGP?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 23:23 #19
UUUUhha-da-da Bios er ikke lige min stræk sidde
men jeg hade jo et grafikkort i før og det var et Micro star S3, men ok jeg prøver at kigge på den Bios
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 23:53 #20
jeg har været inde i bios
PNP/PCI cofig
Assign TRQ For VGA : Disabled
og lavet den om til Enabled
så fik jeg nogle flere farver men der sker ikke nået når jeg prøver at skrift :-(
Avatar billede rickypriv Nybegynder
07. juli 2001 - 00:00 #21
Har du husket at installere den rette AGP driver til bundkortet. Har du et asus skal det desuden gøres i en bestemt rækkefølge.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 00:05 #22
Bundkortet er et Micro Star Ms-5137
Hvad er den rette AGP ????

Nu kan jeg ikke se ud af øjen merer så jeg vil sige pænt tak for idag, jeg vender tilbage imorgen
Avatar billede rickypriv Nybegynder
07. juli 2001 - 00:09 #23
Som regel skal man installere et lille stykke software der sikre at bundkortet understøtter agp fuldt ud..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. juli 2001 - 08:38 #24
Har du husket at opdatere din skærm driver?

/per
Avatar billede cooliceman Nybegynder
07. juli 2001 - 09:08 #25
Hent en detonator driver fra nvidia.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 09:08 #26
Hvad er det for software jeg skal brug?
Per/ ja/nej jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad for nogle jeg skal brug til KFC 15\"
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 09:19 #27
Du kan hente Monitor driveren på http://www.kfc.com.tw/driver/MonitorInf.exe
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 11:06 #28
Jeg ved ikke helt hvad det var jeg fik lavet rigtig men det var inde i Bios nået med PNP Os tror jeg nok,eller det kan også hver montor/driver fra makse.

Men det er godt at se ALLE de farver :-)

ldm
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 11:11 #29
Så mangler du bare et svar fra Hoejrup.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 11:14 #30
?? hvad fo svar?
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 11:19 #31
Hvis det var skærmdriveren der løste problemet, så var det Hoejrup der først var inde på det.
Så han burde få del i pointene.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 11:32 #32
Det kan da godt værer at jeg har fordelt pointene forkert, kan jeg lave om på det eller sætte nogle over til hoejrup
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2001 - 13:08 #33
Idm => Takker for Pointz! ;o)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. juli 2001 - 16:00 #34
Det er skærmdriveren der løste problemet, jeg har nemlig løst et tilsvarende problem tidligere.

/per
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2001 - 22:39 #35
Det er nok rigtigt hoejrup og selvfølig skulle du også haft point, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal lave det så du får nogle point.
Kun hvis jeg laver et nyt spørgmål og jeg gå ind og gi dig point med det samme, så der ikke er andre der bliver snydt.

ldm
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. juli 2001 - 10:52 #36
Du kan bare oprette et spørgsmål med teksten Point til hoejrup, og derefter henvise til http://www.eksperten.dk/spm/87219.

/per