Avatar billede annettef Nybegynder
19. april 2009 - 16:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er forskellen på ms sql og mysql?

Hej

Jeg skal i gang med at lave en hjemmeside og har hidtil været vant til at arbejde med access databaser, men er nu nødt til enten at gå over til ms sql eller mysql.

Hvad er forskellen på de to databasetyper?

Jeg arbejder med asp, så hvad vil det være bedst for mig at vælge i forhold til det?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg er lidt lost:o)

/Annette
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2009 - 17:04 #1
Forskellig SQL dialekt. Forskellig leverandør. Forskellig pris. Forskellige værktøjer.

Hvis du ikke skal betale ekstra for SQLServer, så ville jeg vælge den til en ASP idag på Access web app, fordi SQLServer SQL dialekt ligner Access mere end MySQL gør.

Hvis du skal betale ekstra for SQLServer, så ville jeg bare tage MySQL.
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. april 2009 - 17:06 #2
ms-sql er ms'es SQL-database my-sql er en opensource sql-database der er ganske god og meget brugt da den er gratis
Avatar billede annettef Nybegynder
19. april 2009 - 18:58 #3
Jeg skal ikke batale ekstra for ms sql, så jeg tror jeg vælger den.

Ved I evt. om der findes nogle gode bøger om hvordan ms sql databaser skal bygges op?

arne_v vil du ikke være sød at lægge et svar, så I begge to kan få point.

/Annette
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2009 - 19:09 #4
Der er skrevet masser af bøger om SQLServer. Søg på amazon.com og læs reviews.

Man kommer ret langt med helt generel forståelse for database stuktur. Har du læst min guide om emnet? http://www.eksperten.dk/guide/55

Og et svar fra mig.
Avatar billede annettef Nybegynder
19. april 2009 - 20:27 #5
Arne_V - tak for linket til din guide. Dejligt med en kort og ikke alt for indviklet forklaring.

/Annette