Avatar billede mrradich Nybegynder
19. april 2009 - 15:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Køb af brugt Plasma TV

Hej alle

Jeg har brug for jeres mening. Jeg er blevet tilbudt et LG 42 tommer Plasma TV af model LG 42PX3RV af mine svigerforældre som er ca. 3-4 år gammelt, pris 4000 kr yderst velholdt.

Jeg har været inden på dba og snuse rundt og har set 2007-2008 modeller til omkring 4500 kr.

Jeg har pt et ganske alm. "kasse" fjernsyn på 28 tommer men har i længere tid overvejet at skifte det ud med et fladskærmsTV af enten LCD eller Plasma, men har ikke fuldt så meget med i udviklingen så jeg ved ikke hvad der rør sig i fladskærms TV men mit "dimse" nørd gen siger at jeg skal sørge for at få nogen ordenligt. Jeg vil ikke ende i den situation at jeg for et par tusind mere kan få noget som måske er 2 gange bedre man må jo tænke på at TV'et har nogle år på bagen og i teknikkens verden er det lysår.

Det skal siges at vi bruger TV'et til alm DVD, Wii og snart noget TDC home Trio TV som jo er digitalt.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. april 2009 - 16:21 #1
Hmmm. Ud fra hvad jeg kan se (http://www.amazon.co.uk/LG-42PX3RV-plasma-widescreen-monitor/dp/B0009YXTXM) så er det ikke HD-tv. Det er måske ikke så stort et problem når du ser tv, men skal du f.eks. have PS3 eller HD-kanaler kan du ikke det.

Samtidig er det nok rimeligt strømslugende - det var ældre Plasma-tv.

...samtidig fåes f.eks. Panasonic plasma 42" til måske 6.500 incl. digital tuner. Så jeg synes ikke besparelsen er voldsom i og med at du ikke har garanti eller andet.
Avatar billede mrradich Nybegynder
20. april 2009 - 17:27 #2
Tak for svaret. Jeg glemte at skrive at der blev købt en ekstra garanti på 5 år så der er stadig 1 års garanti. Men det er nok stadig for gammelt og prisen er nok også for høj kontra hvad man kan få idag.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. april 2009 - 23:43 #3
Ja, det med brugtpriser er altid svært. Men jeg har det selv sådan at prisen falder 25% i det øjeblik du går ud af butikken med det - og hurtigt til under halv pris.

Desværre er DBA fuld af folk som tænker "Jeg gav 20.000 for dette her for 4 år siden", men samtidig har markedet for nye jo udviklet sig ekstremt hurtigt.