Avatar billede anders123 Nybegynder
06. juli 2001 - 20:37 Der er 14 kommentarer

Hjælp, min Bios/Setup har ændret sit eget password?

Jeg har sat min Bios password, og da jeg prøvede det virkede det ikke?Har brugt det password jeg altid bruger, men af en eller anden grund har den ændret det?
Har prøvet at tage batteriet ud, samt taget \"jumperne\" ud enkeltvis, men uden held.....hvad skal der til? Det ser ud som om \"jumperne\" skal stå i forskellige positioner, men dette kan da ikke være løsningen?
KUN seriøse løsninger/forklaringer, gerne detaljerede tak!
Avatar billede makse Nybegynder
06. juli 2001 - 20:41 #1
Prøv med programmet CMOS password.
Det kan henetes på http://www.tweakfiles.com/bios/cmospwd.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juli 2001 - 20:41 #2
En bios kan være længe om at blive resat, jeg har set op til 1.5 time!
Avatar billede makse Nybegynder
06. juli 2001 - 20:42 #3
Endnu et der måske kan hjælpe dig.
http://www.tweakfiles.com/bios/bios.html
Avatar billede anders123 Nybegynder
06. juli 2001 - 20:51 #4
Den har stået sådan i flere dage nu! Men prøver adresserne...
Avatar billede hite Nybegynder
06. juli 2001 - 20:51 #5
Prøv først at check caps-lock.

Ellers hvis du har din manual er der som regel en jumper på motherboardet som du kan stille om hvorefter bios\'en (og kun den) bliver nulstillet, og evt passwords bliver fjernet. Men brug manualen, for det kan gå galt!
Avatar billede makse Nybegynder
06. juli 2001 - 20:59 #6
Hvis du henter programmet på http://www.tweakfiles.com/bios/bios.html skal du bruge følgende kommandoer.

C:\\>Bios P (Finder Bios password)
C:\\>Bios U (Finder det universale Bios password, kun til Award)
Avatar billede cooliceman Nybegynder
07. juli 2001 - 09:07 #7
kig i din manual til pc\'en/bios\'en og stil alle jumpere/bios instillinger til de henviste i din manual.
Avatar billede **civic** Nybegynder
07. juli 2001 - 12:33 #8
Du kan downloade det her program der hedder Kill cmos, det nulstiller biosen og samtidig fjerner den password her er den direkte adr. til programmet: http://pcmedicdirect.com/downloads/Utilities/Other/Kill%20Cmos/killcmos.zip
Avatar billede msmows Nybegynder
09. juli 2001 - 20:00 #9
Tag netledningen af og fjern batteriet på bundkortet, vent nogle minutter (div. kondensatorer skal aflades), sæt batteriet i igen, isæt netkabel, start op - din bios er nu resat.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2001 - 01:03 #10
En gang hjalp det at starte maskinen UDEN batteriet i. Først da tog den sig sammen
Avatar billede bunji Nybegynder
17. juli 2001 - 00:30 #11
power ledningen skal være taget ud nå du reset bios ellers kan du brænde dit bundkort af!!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. juli 2001 - 01:55 #12
hej bunji - hvis det er mig du hentyder til, så ved jeg godt at jeg er ude på tynd is, men INTET andet virkede, så der var alt at vinde. men det er nok sidste udvej. men tak for advarslen. Der findes dog mobo hvor man resetter med jumper, hvor den skal cleares under opstart.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2001 - 10:39 #13
Generelt bør man altid tage 220V fra, en pc af nyere type med Wake on LAN osv. kan få pc igang!
Avatar billede bunji Nybegynder
17. juli 2001 - 19:26 #14
hvis du ikke har en manual til dit motherboard, og ikke kan finde ud af hvilket board du har kan du chekke ind på http://www.motherboards.org/moboidtools.html fed hjemmeside med megen hjælp til motherboard