Avatar billede jcr Nybegynder
19. april 2009 - 11:07 Der er 7 kommentarer

nyt bundkort

Nogen der kan oplyse mig om jeg stadigvæk kan få dette her bundkort: P965 platinum (MS-7238). Eller måske et bedre alternativ? Skal jo passe til min cpu og ram men har ikke meget forstand på at gennemskue disse alternativer. Kan jeg få et endnu bedre som matcher mine ønsker er det helt ok. Vil I kunne forslå mig et?

På forhånd tak for svar.
Avatar billede ZTempo Nybegynder
19. april 2009 - 11:46 #1
Umiddelbart kan jeg ikke finde nogle der sælger. Men hvilken cpu og ram skal et alternativ passe til?
Avatar billede CCodam Nybegynder
19. april 2009 - 12:03 #2
Det kan desværre ikke købes mere :(

Jeg ville vælge et ASUS P5Q SE:
http://usa.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=709&l4=0&model=2428&modelmenu=1
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473324

Dog har det ikke så mange forbindelser bagpå (du kan se i bunden af første link), og hvis du er villig til at smide et par hundrede mere, så kan du få et Gigabyte GA-EP45-DS3:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2843
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=451405

Du skal dog ligge mærke til at de ovennævnte bundkort IKKE har Serial eller LPT port, og at dette efterhånden er svært at finde, så hvis du skal bruge disse, må du lige skrive :)
Avatar billede jcr Nybegynder
19. april 2009 - 23:06 #3
Rammene er disse:
2GB KIT DDR2 PC6400 800MHz CL4 DDR2 XM

og cpu`en er denne her:
Core 2 Duo E6600
Avatar billede CCodam Nybegynder
19. april 2009 - 23:22 #4
#3 Passer fint til de tog jeg anbefaler i #2
Avatar billede jcr Nybegynder
20. april 2009 - 13:43 #5
Jeg faldt over den her. Ser ud til at den data mæssigt fint kunne gå sammen med mine ram og cpu.
Avatar billede jcr Nybegynder
20. april 2009 - 13:43 #6
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. april 2009 - 14:37 #7
#5/6 jeg kan bare ikke se, hvorfor man vil blive ved det meget gamle P965 chipset, når man nu alligevel skal ud og købe nyt?
Og de nye P45 bundkort, virker også fint sammen med E6600'eren, samt har muligheden for at køre med de nyeste Socket 775 CPU'er :)