Avatar billede Baeng Nybegynder
18. april 2009 - 12:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

NTI Backup Now 5

Hej.
Jeg ved ikke helt det store om computere. men på det sidste gider min com ikke gå på nettet. der kommer en popup hvor der står at NTI Backup Now 5 er blevet afbrudt og lukket. Jeg ved ikke helt hvad det er. men måske kan det skyldes at mit internet ikke virker ? Der er ikke noget galt med internet-forbindelsen.
Nogen der kan hjælpe ?(:
18. april 2009 - 12:55 #1
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?

Først skriver du at "...gider min com ikke gå på nettet..." og derefter "...Der er ikke noget galt med internet-forbindelsen..." ???
Avatar billede Baeng Nybegynder
18. april 2009 - 13:14 #2
det er vista.
hmm.. altså der er internet forbindelse.

men når jeg åbner for siden står der at siden kan ikke vises.
og der popper noget op med '' NTI Backup er blevet afbrudt.
og '' Google Desktop kan ikke starte''
18. april 2009 - 13:27 #3
"...altså der er internet forbindelse..." - hvordan ved du så det ???

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede Baeng Nybegynder
18. april 2009 - 13:37 #4
Der står tilsluttet, og den er på fuldstyrke.
alligevel virker det ikke.

men, hjemmesider som du har givet, det kræver jo internet ?
og lige nu sidder jeg ved min gamle bærbar.
da den anden ikke kan gå på nettet. hvordan skal jeg så installere det ?
18. april 2009 - 15:02 #5
(Download omtalte pakker via en anden putter - copy til passende medie (UBS memorystick?) og derfra overføre/install på den 'syge' PC ...
Ditto den anden vej mht omtalte Log filer...)
Avatar billede Baeng Nybegynder
18. april 2009 - 17:19 #6
Okay Tak.
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 21:58 #7
Prøv først at gendanne computeren så langt tilbage som muligt og se om det løser problemet.

(Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Systemgendannelse)

Hjalp det?
Avatar billede Baeng Nybegynder
25. april 2009 - 22:18 #8
hej, har faktisk gjort som du sagde med gendannelsen, det hjalp. men når jeg så tænder min com. igen så virker det ikke.. så bliver jeg nødt til at gendanne hver gang jeg tænder min com ?
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 22:41 #9
Det lyder ikke rart.

Jeg tror du skal gøre det én gang for at kunne komme på nettet. Så kører du TrendMicro Housecall http://housecall.trendmicro.com/ og håber at den finder noget snavs - for det lyder ærlig talt som om der er noget snavs der driller.

Vær opmærksom på, at Housecall kan tage meget lang tid, så vær tålmodig.

Meld tilbage...
Avatar billede Baeng Nybegynder
25. april 2009 - 22:51 #10
Okay, men der kommer nogle gange nede ved hjørnet, noget fra bullgard, og andet som står at , automatisk opdatering er slået fra. hmm.
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. april 2009 - 23:01 #11
Ja det skulle ikke undre mig... ;)

Vi skal vist have sikret din computer ordentligt, men prøv i første omgang at køre Housecall.
Avatar billede Baeng Nybegynder
26. april 2009 - 11:05 #12
Jeg køre TrendMicro Housecall, du sagde det tager lantig. jeg trykkede ''næste'' nu er jeg hvor der står ''Update/Install''
og nedeunder '' Updating Trend Micro HouseCall'' også noget tekst under det. Synes det er gået i stå? det kommer ikke rigtig nogen vegne, er det meningen ?(:
Avatar billede mchlbk Praktikant
26. april 2009 - 20:28 #13
Nej hvis den står på updating i timevis er alt ikke som det skal være. Så dropper vi det.

karise_larry's anvisninger ovenfor er et rigtig godt bud på hvordan du får renset din computer. Prøvede du at følge dem?
Avatar billede Baeng Nybegynder
26. april 2009 - 21:37 #14
Hmm.. næeh , ser lidt beværligt ud. men når jeg skal til at gedanne min com. altså - Tilbehør - Sytemværktøjer - Systemgendannelse - så kommer hvor jeg kan vælge - 'Fortrydgendannelse' eller Vælg et andet 'Gendannelsespunkt' Hvis jeg trykker 'Gendannelsespunkt' kommer der en hel masse jeg kan trykke på, også 'næste' det det hjælper næsten hver gang, lige meget hvad jeg trykker på. men selvfølgelig, træls at jeg skal til at gendanne hver gang jeg tænder min com. Tror jeg overlever med det lidt endnu :)
26. april 2009 - 21:43 #15
Gentager #3 !!!
Avatar billede mchlbk Praktikant
26. april 2009 - 22:46 #16
:)

Hvis det er noget volapyk for dig så løb forbi kiosken i morgen og køb bladet Komputer For Alle. Her får du en CD, som blandt andet indeholder et rimelig opdateret antivirusprogram - sandsynligvis AVGfree.

Det installerer du og så kører du en scanning. Det prøver sikkert at opdatere sig via nettet, men hvis ikke det er muligt kører du bare scanningen alligevel. HUSK dog først at afinstallere dit nuværende antivirusprogram (Bullgard?), da to antivirusprogrammer på én gang er en skidt cocktail.

Meld tilbage om det virker...
Avatar billede Baeng Nybegynder
26. april 2009 - 23:09 #17
3# har install.
Avatar billede Baeng Nybegynder
26. april 2009 - 23:11 #18
mchlbk :
tror bare jeg stopper her, ikke lige computer ekspert (; nu har jeg også installeret alt muligt på min com, ender bare jeg kommer til at ødelægge det ( :
27. april 2009 - 06:22 #19
... når jeg henviser til #3 så mener jeg at du skal aflevere omtalte Log's her i tråden... Det er ikke nok bare at "install" ...
Det har 1000vis af andre gjort før dig...
Avatar billede mchlbk Praktikant
27. april 2009 - 08:35 #20
#18

Ok, det var ærgerligt.

Du skal være opmærksom på, at din computer sandsynligvis er inficeret med virus eller lignende, så pas på hvad du bruger den til. Eksempelvis skal du ikke bruge netbank, ligesom du i det hele taget skal passe på med alt hvad der vedrører adgangskoder, da de muligvis kan opsnappes af det snavs der har sneget sig ind på din computer.

Hvor bor du henne i landet? Måske er der en ComputerCity eller lignende hvor du kan indlevere computeren og få den renset. Det koster selvfølgelig lidt, men så er du selv fri for at pille ved den...

Du er velkommen til at skrive i denne tråd igen hvis du har brug for hjælp til maskinen alligevel.

:)
Avatar billede Baeng Nybegynder
27. april 2009 - 14:54 #21
Ok , mange tak.