Avatar billede stef_s Praktikant
18. april 2009 - 01:11 Der er 9 kommentarer

Slagelse, dødt område for DigiTV?

Har siddet lidt med min labtop og sat en digiTV USB dimmer i, og ser ud til at det hele virker efter planen.
Ved digital signal finder den 5kanaler, men har sort skærm ved allesammen, bruger BlazeDTV, og i hjælp filen står der, at det højst sansynligt skyldes, at det er betalings kanaler, der kræver adgang, blabla.
Spørgsmålet er så, kan det virkelig passe at jeg skal ha en husantenne på taget, for at modtage almindelige programmer som DR1-2 og TV2?
Har prøvet forskellige steder inde i, og uden for Slagelse, men er ikke kommet frem til nogen kanaler der kan ses.
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 01:51 #1
Kan du give et mere præcist model nummer, eller evt linke til den nævnte "digiTV USB dimmer", da der efterhånden er mange digitale tunere der benytter sig af navnet digiTV...
Avatar billede Beach Mester
18. april 2009 - 02:04 #2
Slagelse er faktisk rigtig dårligt dækket Pt--->
http://www.digi-tv.dk/PDF/storstroem0406.pdf

Så for at få noget ud af det digitale skal du have en antenne på taget eller gå over til sat / kabel

//B
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 02:08 #3
#2 Håber da for dem selv, at de får udbygget det net lidt, inden nomvember i år :O
Avatar billede Beach Mester
18. april 2009 - 02:19 #4
CCodam--->
Ved faktisk ikke rigtigt hvad der er af sendere i området. Digital TV dækker jo stort set lige så godt som det analoge net. Så mon ikke der er en sender i nærheden der bare lige skal have sat strøm til den digitale del?

//B
Avatar billede stef_s Praktikant
18. april 2009 - 12:15 #5
var der ikke noget, med noget jordnet de snakkede om?
#2 ja så nemlig det kort, men en "stor" by som Slagelse, og intet signal, det er trist :(
http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=210
Sådan en her vi snakker om.
Avatar billede Beach Mester
18. april 2009 - 12:22 #6
"Jordnet" = kabel
Så pt slipper du ikke for at smide en ant. på taget:-(

//B
Avatar billede stef_s Praktikant
18. april 2009 - 12:50 #7
så er der ikke meget pointe i at ha en bærbar med TV hvis jeg skal ha en husantenne med mig når jeg skal se det :D
Nå men smid da et svar så.
Avatar billede falster Ekspert
18. april 2009 - 13:13 #8
Du har helt ret.

Under de danske forhold, som jeg kender, er det meningsløst at regne med stabil dækning med DVB-T på en bærbar med de små transportable antenner, der følger med.

I hvert fald, når man flytter sig. Og det er vel ligesom formålet med en bærbar ;-)
Avatar billede Beach Mester
19. april 2009 - 02:54 #9
Havde samme problem på sidste års campingtrip til HeidePark. Havde også slæbt den blærbare med inkl en nyindkøbt digital børge med tilhørende babyantenne. Kunne lige se brudstykker af de tyske programmer, selv om vi havde planlagt at skulle følge lidt med i Tour de fransk.

Så enten en god udendørs retningsbestemt antenne eller ingen TV.

Tvivler på at de ikke har planer om at køre noget op i det store hul der er i området.

Mener faktisk at de "skal" sætte public-tv kanaler betalt over licensen op, så det er muligt for alm. mennesker at modtage signalerne på alm. vilkår.
Dette er så bare stadig et krav at man enten har access til egen ant eller er med i en boligforening der via div. signaler kan formidle fjernsyn til alle betalende brugere.

Øhh.. Og så også med et svar:-)

//B