Avatar billede Fjot Nybegynder
17. april 2009 - 20:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pc til knægten

Hej alle.

Ja, så skal knægten have ny pc, men hold da ferie en jungle af forskellige løsninger. Han er 11 år og skal bare have en stationær uden skærm og tilbehør, der kan spille de almindelige spil, der godt nok kræver lidt grafik. Det samme gælder computerens ydeevne og der bliver det svært at gennemskue (for mit vedkomne). Jeg kunne måske godt samle en computer hos fcomputer.dk, men jeg tør ikke. Der er afsat maks 3000 kr. til computerprojektet og det kan da ikke være helt umuligt... eller kan det? Kan nogen fortælle mig som grundlæggende, hvad der skal kigges efter eller har I nogle gode forslag til en specifik computer der lige ville være sagen? Den skal jo bare holde til knægtens forbrug de næste par år eller tre.

På forhånd tak til alle.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2009 - 20:32 #1
Vil sige at 3000 er i underkanten. 5000 hvis den ikke skal være for lagsom om 1 års tid...
17. april 2009 - 20:53 #2
Tjah, det kommer lidt an på hvad det er for "almindelige spil" han skal spille. De nyeste, mest krævende spil, kan man ikke spille på en pc til 3000. Men de mest populære pc-spil, Counterstrike og World of Warcraft, der har nogle år på bagen, kan sagtens køre på en lidt ældre pc.

Du kan overveje en brugt pc, f.eks. fra traderjoe.dk, hvor du har reklamations- eller fortrydelsesret (de har eksempelvis en god Dell pc til 1750), eller fra Den Blå Avis, hvor det er endnu billigere.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 20:58 #3
Hej..

Her er en computer som du lige kan tjeke ud..

LINK http://www.topdata.dk/product.asp?product=5391

pris 2.199,00 kr
Avatar billede Fjot Nybegynder
17. april 2009 - 20:59 #4
Det er de "gamle" spil der, jeg tænker på. Det er ikke de nyeste, men "almindelige og billige" med 3D-grafik. Men tak for forslaget - jeg vil kigge på det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2009 - 21:35 #5
Du er nødt til at være lidt mere specifik - hvilke spil er der tale om?
Avatar billede Fjot Nybegynder
17. april 2009 - 21:53 #6
World of Warcraft og Counter Strike er da nogle af de spil, som han gerne ville kunne spille.
Jeg spørger fordi, jeg ikke ved så meget om det tekniske. Håber bare, at nogen af jer et par forslag, som dem der allerede er givet - og tak til dem, det hjælper.
Avatar billede ferro Nybegynder
17. april 2009 - 23:26 #7
Hvor i landet bor du? Jeg kunne godt være behjælpelig med at samle en computer til ham. Det er trods alt altid billigst at købe hardwaren selv og sætte det sammen :)
Avatar billede Fjot Nybegynder
18. april 2009 - 11:25 #8
Tak for tilbuddet. Jeg er med på at "samle selv" ville være absolut det billigste, men det er for besværligt. Det nemmeste ville være, hvis jeg kunne finde en pc, der er samlet og klar til brug. Jeg skal bare have nogle forslag til hvilkes der kunne være interessante til min kapital.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. april 2009 - 17:45 #9
Punkt #3
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2009 - 19:47 #10
#3 er ikke kraftig nok til wow og cs - jo hvis der kommer et andet grafikkort i.

Onboard duer ikke - slet ikke til wow.
Der er menge effekter der bliver slået fra med sådan et kort, og så ser det lidt "fladt" ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2009 - 19:50 #11
husk desuden at der ikke medfølger OS til #3...
Avatar billede Fjot Nybegynder
18. april 2009 - 20:14 #12
Ok, tusind tak. Jeg kan regne ud, at jeg må sætte mig lidt mere ind i sagerne. Det hjælper jo alt sammen, så tak skal I have.