Avatar billede Fusaru Nybegynder
17. april 2009 - 20:16 Der er 7 kommentarer

Ingen adgang til harddisk uden formatering foerst?

Hej folkens!

Jeg har netop installeret Windows XP paa en ny harddisk, herefter troede jeg bare, at jeg nemt kunne saette min gamle HD, som tidliger var 'Master' med OS paa, til at vaere 'Slave' saa jeg kunne overfoere alle mine filer til den nye. Men naar jeg klikker paa den gamle harddisk inde i denne computer siger den, at jeg skal formatere disken, med andre ord kan jeg altsaa ikke faa adgang til min gamle harddisk uden at formatere foerst. Mit spoergsmaal er saa om min eneste mulighed er at formatere disken, eller om jeg paa anden maade kan faa adgang til alle mine filer paa anden vis, saa jeg kan overfoere dem til den nye?

PS. Den nye harddisk sidder i en helt ny computer, altsaa kan jeg ikke saette den gamle harddisk tilbage som 'Master', da jeg ikke har mit gamle bundkort osv. mere
Avatar billede osigaard Nybegynder
17. april 2009 - 20:36 #1
Har du husket at jumpe den gl.harddisk som slave.
Avatar billede Fusaru Nybegynder
17. april 2009 - 20:59 #2
Yes, har jeg gjort.

Update: Når jeg klikker på harddisken nu, siger den "D: is not accessible"
17. april 2009 - 21:16 #3
(Hvad siger/skriver DISKHÅNDTERINGEN ? Specielt mht drevbetegnelse ?)
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 21:18 #4
Der er en lille mulighed for at du skal overtage ejerskab http://support.microsoft.com/?kbid=308421
men jeg tror at en mistet filtabel er mere sandsynlig  http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede Fusaru Nybegynder
17. april 2009 - 22:02 #5
Hvad mener du præcist med drevbetegnelse? Harddisken hedder D:

Når jeg går ind i harddisk->egenskaber, er filsystemet "RAW" (Har jeg aldrig hørt om) og mere underligt er det, at den skriver 0 bytes under henholdsvis anvendt- fri plads og samlet kapacitet bytes?

Tyder det på mistet filtabel?
17. april 2009 - 22:14 #6
Avatar billede ferro Nybegynder
17. april 2009 - 23:29 #7
Når den skriver at filsystemet er RAW betyder det at operativsystemet ikke kan genkende indholdet og disken og derfor ikke tilgå den :)