Avatar billede barry Nybegynder
17. april 2009 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke altid starte + flere ting

Hey!

Jeg har et lidt irriterende problem  med min stationære:

Når man tænder kan følgende ting ske:
Den bliver ved med at bippe og starter ikke op
Den bipper overhovedet ikke og starter ikke op
Den bipper, begynder at starte op, men bliver aldrig færdig
Nogle gange skal man starte den 3-4 gange før den virker.

Dernæst kan den finde på at nulstille uret, hvorfor jeg kan have problemer med at komme på netbank mv.

Er harddisken ved at stå af og hvad kan jeg gøre for at finde ud af det?
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 18:07 #1
Hvordan bipper den? er det bare et enkelt bip (dette kan være normalt) eller er det sådan en række bip, med et bestemt mønster? fx langt bip, langt bip, kort bip, kort bip eller lignende?
Avatar billede barry Nybegynder
17. april 2009 - 18:17 #2
Når den starter op normalt er det med det sædvanlige et bip. Nogle gange bipper den som normalt med ét bip og så sker der ingenting. Andre gange bipper den med ca. 1 sekunds mellemrum og der sker ingenting...
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 19:05 #3
Er du sikker på at dit CMOS batteri ikke er ved at udånde
Avatar billede barry Nybegynder
17. april 2009 - 19:22 #4
Nej.... og jeg aner ikke hvad det er. Aner intet om hardware... Hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 21:19 #5
Det er det lille runde batteri der sidder på bundkortet
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
18. april 2009 - 00:12 #6
Hej..

Prøv følgende i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede barry Nybegynder
19. april 2009 - 13:24 #7
Hey!

De ting som du skriver skal Disables er alle disabled (dem jeg kunne finde af dem)

Mht. Batteriet er der ingen advarsel fra BIOS om at det er ved at være slidt op. Iøvrigt skulle det ikke være mere end en 3 år gammel.
Avatar billede barry Nybegynder
04. november 2009 - 10:00 #8
Lukket pga. ny computer