Avatar billede kjona Nybegynder
16. april 2009 - 12:02 Der er 12 kommentarer

HeidiSQL backup konverteret til MyPHPAdmin import?

Hej

Jeg står med en MySQL backup, der er eksporteret via programmet HeidiSQL. Pga af brugen af forskellige typer tegning til det ene og det andet, kan jeg ikke få lov til at importere det i MyPHPAdmin.

Findes der noget der kan konvertere mellem de forskellige MySQL versioner/programmer?

Mvh
Kim
Avatar billede kjona Nybegynder
16. april 2009 - 12:03 #1
tegning = tegn
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 13:09 #2
Hvad er den eksporteret som? en .sql fil?
Avatar billede kjona Nybegynder
16. april 2009 - 13:49 #3
Ja
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 13:59 #4
#3 Så vidt jeg ved kan du vælge hvilket format den .sql fil du vil importere har, så er det bare at sørge for at eksportere din heide .sql fil som et format phpymadmin kender? de begge burde fx kunne ANSI elller Traditional?
Avatar billede kjona Nybegynder
16. april 2009 - 14:37 #5
Jeg ved ikke hvilket format jeg i  givet fald skal vælge?

Den første del af dump'et ser således ud:

# HeidiSQL Dump
#
# --------------------------------------------------------
# Host:                ''
# Database:            ''
# Server version:      5.0.32-Debian_7etch8-log
# Server OS:            pc-linux-gnu
# Target-Compatibility: Standard ANSI SQL
# HeidiSQL version:    3.2 Revision: 1129
# --------------------------------------------------------

/*!40100 SET CHARACTER SET latin1;*/
/*!40101 SET @OLD_SQL_MODE=@@SQL_MODE, SQL_MODE='ANSI';*/
/*!40014 SET @OLD_FOREIGN_KEY_CHECKS=@@FOREIGN_KEY_CHECKS, FOREIGN_KEY_CHECKS=0;*/
Avatar billede kjona Nybegynder
16. april 2009 - 14:42 #6
og når jeg prøver at importere det med MyPHPAdmin får jeg følgende fejl:

#2014 - Commands out of sync; you can't run this command now
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 15:28 #7
#6 Har du adgang til serveren hvorpå mysql køre?

I så fald så gå ind i kommandopromten og naviger fram til x:\xxx\mysql\bin\

Her skriver du følgende kommando:
mysqldump --user <brugernavn> --password=<adgangskode> <databasenavn> > X:\Mappe\mysql.sql

Så vil den lave en backup/dump af din database til filen mysql.sql og denne burde du bestemt kunne bruge til at importere i phpmyadmin :)
Avatar billede kjona Nybegynder
16. april 2009 - 15:42 #8
Det kan jeg ikke, da jeg har fået dumpet (eksporteret via HeidiSQL) fr et hostingcenter (der uheldigvis er gået fallit og sunket i jorden), og jeg skal importere det hos et andet hostingcenter. Dvs. jeg har ikke direkte kontakt med deres db server.
Avatar billede kjona Nybegynder
16. april 2009 - 15:42 #9
PS. Filen jeg har fået hedder mysql.sql
Avatar billede nopper Praktikant
16. april 2009 - 17:58 #10
Prøv at installer Heidisql fra: http://www.heidisql.com/
Avatar billede kjona Nybegynder
16. april 2009 - 18:37 #11
På min egen pc? Hvad får jeg ud af det?
Avatar billede nopper Praktikant
16. april 2009 - 22:26 #12
Jeg har nok ikke læst alle indlæggene. Jeg forestillede mig at du kunne få dit site til at køre lokalt og her importere via heidisql. Jeg er selv ved at teste denne frengangsmåde.