Avatar billede therkildsen Nybegynder
15. april 2009 - 18:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

802.11n

Hej eksperter

Jeg har anskaffet mig en router af mærket Asus WL-500W, som understøtter 802.11n forbindelse. Når jeg så får forbindelse med min bærbar Zepto 3415W, med det trådløse "Zepto Z-pro 300Mbit BGN" opnår jeg kun hastighed med 54Mbps (i følge vista's nætværk og deling center) Jeg har den nyeste driver jeg kunne finde.
Er det forkert det den viser? Skal man installere noget, for at køre 802.11n? Kan man se det på andre måde? Eller understøtter mit trådløse på bærbaren ikke n? Skal også lige siges at i min enhedshåndtering hedder det trådløse kort Atheros AR5008X.

På forhånd tak
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 19:11 #1
Hvilken kryptering har du på dit trådløse netværk?
Avatar billede therkildsen Nybegynder
15. april 2009 - 20:27 #2
WPA personal
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 20:45 #3
#2 Jeg er 99% sikker på at specifikationerne for 802.11n draft 2.0 kræver at man benytter WPA2 :/
Dette er så vidt jeg forstår, gjort for at garantere en øget sikkerhed på det trådløse marked...
Avatar billede therkildsen Nybegynder
15. april 2009 - 21:02 #4
Jeg har valgt denne WPA-PSK/WPA2-PSK, ellers er der WPA2-enterprise. Tænkte om det var muligt med noget fjernsupport?
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 21:38 #5
Efter fjernsupport, måtte vi konkludere at de to enheder ikke kan snakke sammen via N teknologien, muligvis grundet routerens Draft 2.0 og netkortets draft 1.0...