Avatar billede troelss Nybegynder
15. april 2009 - 15:37 Der er 4 kommentarer

FTP eller webupload til galleri?

Hej.

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en institution. Det er et CMS, så de kan klare al opdatering selv.

Nu er jeg ved at lave et galleri. De skal uploade nye billeder stort set hver dag, og der er forholdshvis mange billeder.

Jeg ved bare ikke om jeg skal lave det med en upload-form, hvor der kan sættes kategori på hvert billede og lave thumbnail, men kun uploade ca. 5 billeder ad gangen.
Eller om jeg skal vise dem hvordan man uploader via ftp, og så kode indelingen af kategorier efter hvilke mapper billederne ligger i.

Jeg spørger dem hvad de ville foretrække, men jeg vil gerne kunne fortælle dem om foredele og ulemper.

Hvad ville I gøre?
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
15. april 2009 - 15:43 #1
Alternativt kunne du overveje at bruge et plugin - sådan at de kan vælge mange billeder ad gangen - java eller activex - mulighederne er mange...

http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&hs=rMQ&q=multiple+file+upload+component&btnG=S%C3%B8g&meta=

På den måde skal de ikke bruge FTP program, som mange finder avancerede og "svære" at bruge - + du får mulighed for at lave hjælp og vejledning direkte på siden.

Men det der med at udvælge 5 og så vente vente - det bliver de trætte af ret hurtigt (vil jeg tro)
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
15. april 2009 - 15:43 #2
(ligesom når du uploader billeder til Facebook o.l.)
Avatar billede qub- Novice
15. april 2009 - 16:39 #3
jeg er enig.. Jeg syns også at Java er den bedste løsning. Jeg bruger selv i lign situationer
Avatar billede troelss Nybegynder
16. april 2009 - 16:09 #4
Okay, det bliver det jeg gør.

Jeg siger tak :)
Smid et svar eksperten1, så giver jeg point.