Avatar billede mc_goblen Praktikant
15. april 2009 - 10:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Telefonudtag / netstik

Hej!

Jeg har et telefonkabel ind i min lejlighed med 4 ledere.

Jeg har en 20 Mbit forbindelse hos CyberCity.

Telefonstikket fra væggen til routeren har jeg selv lavet ved at sætte de 2 ben ind i et telefonstik.

Jeg får fin netbindelse, men hastigheden ligger kun på 8-10 Mbit.

Kan det ha' noget at gøre med der er for meget støj på linjen? Skal sådan et telefonstik ha' en jordforbindelse eller noget?

Jeg bor 700 meter fra centralen...
Avatar billede yxos Nybegynder
15. april 2009 - 10:38 #1
Tilslutningen lyder ok.  Der skal kun bruges to ledere (rød/blå).
Jeg synes du skal bede CyberCity om at hjælpe dig med at analysere hvad der er galt.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
15. april 2009 - 11:08 #2
Super :)

Kontaktede CyberCity og der var en fejl fra deres side... -

nu har jeg en forbindelse der hedder 19,2 Mbit i DL og 1,7 Mbit Upload :-)

Smid et svar hvis du vil ha' point :)
Avatar billede yxos Nybegynder
15. april 2009 - 11:15 #3
Den var nem!  Tak :-)
Godt at du fik sat tryk på forbindelsen !