Avatar billede millionairemike Nybegynder
14. april 2009 - 23:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

På trådløst netværk på bærebare?

Hey Expeter ;)

Jeg kan ikke få min bærebare på det Trådløst Netværk, og har aner ikke hvad jeg skal gøre ?

Jeg har lige formateret Min bærebar PC (Toshiba Sattelite L30)

Havde Vista før, og har nu Windows Xp

Men kan ikke få det trådløse netværk til at virke, så sidder med Netkabel i nu, og lige så snart jeg tager netkablet ud så siger den der ingen forbindelse er.

Min netkort er "realtek rtl8139 family pci fast ethernet nic"

Ved ikke hvad jeg ellers skal informere jer om.

ellers spørg hvis i har brug for mere info

Nogen indvendinger ?
Avatar billede millionairemike Nybegynder
14. april 2009 - 23:36 #1
Og forresten så kan jeg heller ikke se noget ikon med Trådløst Netværk nede i højre hjørne af skærmen, hvilket der altid plejede at være i vista.
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 01:58 #2
Prøv at gå ind i Start -> Højreklik Denne Computer -> Administrer -> Enhedshåndtering

Har du nogen ukendte/ikke installerede enheder herinde, evt markeret med et gult ? eller ! tegn?

Hvilke enheder har du under Network Adapters? (ved ikke lige hvad det oversættes til på dansk)

Det lyder nemlig som om du ikke har fået installeret driverne til dit trådløse netkort.

Den type bærbar du har, kan enten komme med et Intel eller et Atheros trådløst netværkskort, så det er en af dem her du skal have fat i, jeg vil gætte på Intel's :)

Intel® PRO/Wireless 3945/4965/5100/5300:
http://support1.toshiba-tro.de/tools/updates/intel-wlan/wlan-intel-3495-4965-v1200730-xp.zip

Atheros Wireless LAN Adapter:
http://support1.toshiba-tro.de/tools/updates/atheros-wlan/atheros-wlan-xp-7611491.zip
Avatar billede osigaard Nybegynder
15. april 2009 - 02:03 #3
Har du i det hele taget installeret drivere til dit trådløse netkort.
"realtek rtl8139 family pci fast ethernet nic" er dit netkort til kabel.
Du skal ind på Toshibas  hjemmeside for at hente drivere til dit trådløse netkort/WLAN.
Avatar billede millionairemike Nybegynder
15. april 2009 - 02:37 #4
CCodam:

Jeg har haft installeret Den fra Intel du nævner, men kan stadig ikke få det til at virke.

Der er bare et rødt kryds over de to computere nede i højre hjørne

osigaard:

Jeg ved faktisk ikke om jeg har det, var selv i tvivl om Realtek også var det trådløse, men da godt du siger det

Men som du selv nævner, så har jeg også været inde på Tosihbas hjemmeside og hente driverne, og jeg mener da også jeg har installeret dem rigtigt ?

Evt nogen måder der er mere rigtig end andre ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 02:56 #5
#4 Hvis du højreklikker på de 2krydser, kommer der så ikke nogen mulighed for at vise tilgægelige trådløse netværk?

Hvis du går ind i kontrolpanelet go under netværksforbindelser, ar du så en trådløs forbindelse her?
Avatar billede millionairemike Nybegynder
15. april 2009 - 03:06 #6
Nej det var også det jeg havde håbet på

nede i højre hjørne kommer der 2 muligheder

1. Change Windows firewall settings

2. Open Network Connections

Og inde i kontrolpanel er der

"wireless Network setup Wizard" <- og den er en rigtig underlig Setup, hvor man skal bruge USB Stick, og kan jeg ikke rigtig få til at virke

"Intel(R) PROSet" <-- og den er kommet efter jeg har installeret den driver jeg hentede på Toshibas side, men ikonet virker ikke når jeg klikker på det.
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 08:41 #7
#6 Det lyder meget mærkeligt at du ikke kan klikke på Intel(R) PROSet ikonet, da det kun ville være der hvis det er den korrekte driver du installerede...

Kan du prøve at tage et screenshot af vinduet med dine netværksforbindelser og uploade til fx http://peecee.dk/

Og evt også af din Enhedshåndtering:
Start -> Højreklik Denne Computer -> Administrer -> Enhedshåndtering
Avatar billede millionairemike Nybegynder
15. april 2009 - 09:49 #8
Jo Selvfølige kan jeg det..

Nu er mit windows så på engelsk så jeg håber det er det rigtige jeg har taget et billed af, ellers må du lige sige til<

her er linkene til billederne

http://peecee.dk/upload/view/165048
http://peecee.dk/upload/view/165049

Mvh

Mikhael
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 10:54 #9
#8 Ja ok, kan se jeg har misforstået, du mangler stadig at installere driverne for dit trådløse netværkskort

Det er det der kommer frem som Ethernet Controller med et gult ? i device manageren

Har du prøvet at installere linket til den anden driver jeg skrev i #2
Atheros Wireless LAN Adapter:
http://support1.toshiba-tro.de/tools/updates/atheros-wlan/atheros-wlan-xp-7611491.zip

Derudover kan jeg se du mangler driveren til dit grafikkort m.m.
Display Driver:
http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/display-20080421145657.zip

Du mangler formegentlig også modem driver?:
http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2/0/mdm-DK-20080729112450.zip
Avatar billede millionairemike Nybegynder
15. april 2009 - 11:08 #10
Ccodam i dit indlæg #2

Ved jeg heller ikke om jeg fik installeret Intel Driveren ordentligt

Jeg har taget et Screen af det
http://peecee.dk/upload/view/165051

For når jeg trykker på "IMDGInst" for at installere, som der sted jeg skulle i "README" filen

Synes jeg ikke rigtig der sker noget (som du kan se i Screenet så kommer der en pop up, som bare forsvinder igen, og så sker der intet videre derfra) og det  samme sker hvis jeg trykker på "iProDifx" ikonet
Avatar billede millionairemike Nybegynder
15. april 2009 - 11:12 #11
#9 Det meget godt du siger det, synes også det hakkede lidt i det

men prøver lige at installere Atheros driveren, og se om det fungere.

er stadig lidt i tvivl om jeg fik installeret Intel Driveren ordentligt ?
Avatar billede millionairemike Nybegynder
15. april 2009 - 11:30 #12
#8

Så Tusinde tak Din hjælp, det hjalp med Atheros Driveren.

Nu er jeg ny i det herinde, hvordan giver jeg dig point, da det ligesom må være dig der får æren ;)
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 12:13 #13
#12 Det glæder mig du fik det til at virke...
Jeg ligger bare dette som et svar, og så skal du godkende det :)
Avatar billede osigaard Nybegynder
15. april 2009 - 12:18 #14
Du lukker spørgsmålet ved at bede dem, du føler har hjulpet dig, ligge et svar.
Når svar så er indgået, accepterer du de svar du mener skal have point.
Se iøvrigt: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar