Avatar billede kak Nybegynder
14. april 2009 - 15:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Check af ressouce-forbrug

Findes der et godt værktøj til at checke, hvor mange ressourcer en bestemt database bruger på serveren?

"Problemet" er, at vi har en .net 2.0 applikation der bruger en MS SQL database, og har virket fint tidligere. Men nu crasher SQL Serveren en gang i mellem, og jeg vil gerne undersøge, om det er .Net applikationen, der ikke får lukket sine connections.

Tidligere har jeg haft pooling=true (i .Net), men lige p.t. er pooling slået fra, for at se om det hjælper.

Derfor vil jeg gerne både kunne se, hvor mange "pool connections" der er brugt og hvor mange "almindelige" connections der er, når pooling ikke bruges.

Er der bedre metoder til at fejlsøge, så hører jeg da også gerne om dem :-)
Avatar billede zebra_hansen Nybegynder
15. april 2009 - 13:25 #1
Hvad med at bruge .net performance countere? de burde gi' dig de tal du er ude efter...

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms254503.aspx
Avatar billede kak Nybegynder
03. maj 2009 - 12:43 #2
Hov, opdagede lige at dette spørgsmål ikke er blevet lukket! Jeg har fundet de countere jeg havde brug for, så opretter du et svar, så du kan få point!
Avatar billede kak Nybegynder
26. oktober 2009 - 10:21 #3
Stadig intet svar fra dig, zebra_hansen, så nu lukker jeg. Men tak for hjælpen!